Sambestilling PFS!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Sambestilling PFS!

Legg inn av TiaZzz » 13 jan 2013, 21:52

Hepp!

Tenkte å dra i gang en ny sambestilling for klubbfolk, denne ganger fra http://www.partsforsaabs.com/

Frakten er ikke så avskrekkende fra PFS, men runder delene og frakten 200,- så må du betale moms på hele beløpet, samt fortollingsgebyr. Jeg husker ikke hvem PFS bruker for frakt, men er det Posten som tar seg av fortollingen så er dette på 260 kroner. Jeg er litt lei av å betale denne etter et par runder med feil i fortolling og Posten som nekter å tilbakebetale hvis de mener de ikke har gjort noe feil. Lang og kjedelig historie jeg ikke skal plage dere med. :)

Tenker dette tilbudet passer best for de som bor eller passerer i nærheten av Oslo siden det er der jeg holder til. Bare så jeg slipper å henge på posten i evigheter for å videresende mengder med greier. Ingenting i veien for at andre går sammen og gjør det samme i mer passende geografiske lokasjoner. Bestilling er bindende så jeg ikke sitter fast med en drøss deler jeg ikke trenger. Til forskjell fra bestillingen fra SASab så tror jeg at jeg må ta litt forskuddsbetaling hvis interessen er stor eller folk vil ha store bestillinger. Jeg ser det an etter interesse. PFS har ingen øvre grense på en bestilling så vidt jeg vet, men de vil ikke sende karosserideler eller glass internasjonalt.

Bremsesett, fjær/dempesett og en del annet snacks er virkelig verd å titte på fra PFS. Et sett Bilstein B6 eller B8 er langt billigere fra PFS enn hva man få til i Norge. De selger også hele sett med fjærer fra kjente leverandører og man kan handle OEM hvis man føler for det.

Merk at prisen på PFS er med 20% engelsk moms med mindre man er innlogget som bruker med adresse utenfor EU. Dette trekkes selvfølgelig av for oss, men vi må betale 25% moms ved innførsel. Verd å huske når man setter opp sin forsinkede julegaveliste fra far til far. :mrgreen:

Frakten dette kommer på tenker jeg å dele på vekt. Så bestiller jeg 10kg og alle andre bestiller for 10kg tilsammen så betaler jeg halve frakten og de andre sine respektive andeler. Fortollingsgebyret tenkte jeg å dele på summen man har bestilt for. Bestiller jeg deler som tilsvarer halvparten av summen for den totale ordren så bestaler jeg halve fortollingsgebyret.

Jeg skal bestille noen deler uansett så derfor slenger jeg denne ut så folk kan henge seg på. Enten for å spare noen kroner eller bare fordi man ofte ikke gidder for småtteri. Kommer med mer detaljer etterhvert hvis folk er interessert. Si fra (helst i denne tråden ettersom PM blir så rotete etterhvert) hvis du vurderer å slenge deg på.

yosi4
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 32
Registrert: 12 des 2012, 23:09

Re: Sambestilling PFS!

Legg inn av yosi4 » 13 jan 2013, 23:18

Jeg skal også ha noen deler derifra, så henger meg gjerne på bestillingen :wink:

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Sambestilling PFS!

Legg inn av TiaZzz » 18 jan 2013, 22:59

Last call! I slutten av helgen legger jeg inn bestilling.

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Re: Sambestilling PFS!

Legg inn av Gunnar N326 » 19 jan 2013, 10:25

Jeg er med. Delenummer er sendt på PM, håper det er greit?
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Svar