Avgiftsberegning ved import av OG900

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Avgiftsberegning ved import av OG900

Legg inn av Sigge N1999 » 20 sep 2013, 10:55

Driver nå i disse dager og vurderer import av OG900 (Aero/t16/SPG). Er det noen her på STCN som har importert slike biler og benyttet alternativ beregning. Etter det jeg kan forstå vil det kunne være en del å spare ved å velge denne formen for avgiftsberegning da bruksfradraget uansett ved ordinær behandling begrenser seg til 80% for biler over 15 år.
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Avgiftsberegning ved import av OG900

Legg inn av Ingvar N629 » 20 sep 2013, 11:02

For 3/5 dørs blir det ikke stort om man tar inn på alternativ beregning. En kamerat tok inn en 1993 3-dørs 900 Aero i fjor, betalte vel 5-6000 i avgift.
Er mer spent på caben jeg skal ha skilt på, da bruktprisene på disse er en god del høyere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar