Partsforsaabs, kundebehandling?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av Neteland » 07 okt 2013, 21:28

01/10/2013 Pending Please ship ASAP. Need the DI-Cassette
02/10/2013 PFS - Authorised
02/10/2013 Processing

Venter enda.

Har sendt mailer, men får ikke svar. Er dette standard PFS kundebehandling? Er det slik at man må ringe inn uansett? Eller er det en annen e-post adr. som jeg kan kontakte?

Mvh

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av TiaZzz » 07 okt 2013, 22:31

Kan fort gå en dag eller to, men de har hjulpet meg når jeg har mailet dem.

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av 99Turbo » 08 okt 2013, 00:07

Jeg har opplevd at de ikke svarer på mail på flere dager, men svar pleier nok å komme etterhvert.... Har også opplevd at de ikke informerer, men at det står slik som hos deg lenge. Da har det vært at de er restet for en av delene og bare venter på disse før forsendelse uten å informere om prosessen. Er nok ingneting å bekymre seg for annet enn at det kan ta litt tid....

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av zero900t » 08 okt 2013, 12:38

jeg har aldri hadt problemer med dem.
Det er litt varierende å kjapt de sende varene, nå venter jeg forde de ikke hadde alt på lager men de sendte mail ( så ut som standardmail) som sa dette og fikk ny mail i går om at varene var sendt ( 3 stk faktisk ) med tracking nr og hele pakka...
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 okt 2013, 12:45

Ikkje noko direkte svar, vil du ha det bør du ringe dei eller sende endå en mail. Er kun dei sjøle som kan svare på kvifor ting tek tid.
For min del kjøper eg ingenting der som hastar, då det fort vekk går eit par veker ifrå en bestiller til en har delane heime.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av EdHunter N815 » 08 okt 2013, 13:15

Hjelle, N6 skrev:Ikkje noko direkte svar, vil du ha det bør du ringe dei eller sende endå en mail. Er kun dei sjøle som kan svare på kvifor ting tek tid.
For min del kjøper eg ingenting der som hastar, då det fort vekk går eit par veker ifrå en bestiller til en har delane heime.
Når det gjelder ting som haster ville jeg generelt sett ikke bestilt fra utlandet. Man vet aldri hva tullevesenet og posten/bring finner på for å få ting til å ta litt lengre tid... Det som haster kjøper jeg lokalt, så får det våge seg om det koster litt ekstra. :)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av zero900t » 09 okt 2013, 14:57

EdHunter N815 skrev:
Hjelle, N6 skrev:Ikkje noko direkte svar, vil du ha det bør du ringe dei eller sende endå en mail. Er kun dei sjøle som kan svare på kvifor ting tek tid.
For min del kjøper eg ingenting der som hastar, då det fort vekk går eit par veker ifrå en bestiller til en har delane heime.
Når det gjelder ting som haster ville jeg generelt sett ikke bestilt fra utlandet. Man vet aldri hva tullevesenet og posten/bring finner på for å få ting til å ta litt lengre tid... Det som haster kjøper jeg lokalt, så får det våge seg om det koster litt ekstra. :)
JEg fikk mail om at pakka ble sendt fra PFS på mandag, i går ringte UPS og ville levere den hos meg. Fikk den i dag på jobben. Tollregninga skulle vistnok komme senere, for kvitterte bare på pakka å så dro han igjen.

Så leveringstiden fra dem fikk inn varene til jeg står med dem i handa er jeg mildt sagt imponert over! =D>
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 okt 2013, 16:38

Tidligare har PFS brukt Parcelforce, som igjen brukar Posten når pakken kjem til Norge. Bestillte du ekspress eller var det berre den vanlige leveransen du valgte? Er som du seier, UPS sender alltid faktura etter du har fått pakken :)

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av zero900t » 10 okt 2013, 10:53

Hjelle, N6 skrev:Tidligare har PFS brukt Parcelforce, som igjen brukar Posten når pakken kjem til Norge. Bestillte du ekspress eller var det berre den vanlige leveransen du valgte? Er som du seier, UPS sender alltid faktura etter du har fått pakken :)
Valgte helt vanlig, så tror det kommer ann på størrelsen på pakka for mindre pakker har kommet med posten...
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Partsforsaabs, kundebehandling?

Legg inn av EdHunter N815 » 10 okt 2013, 15:03

zero900t skrev:
Hjelle, N6 skrev:Tidligare har PFS brukt Parcelforce, som igjen brukar Posten når pakken kjem til Norge. Bestillte du ekspress eller var det berre den vanlige leveransen du valgte? Er som du seier, UPS sender alltid faktura etter du har fått pakken :)
Valgte helt vanlig, så tror det kommer ann på størrelsen på pakka for mindre pakker har kommet med posten...
Tollvesenet står også fritt til å plukke ut pakker for stikkprøve, har vært ute for at en pakke har ligget bortimot en uke på tollkontor og råtnet. Godt du fikk pakken da uansett, det ordner seg som regel. ;)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar