Saab med 3.0TiD

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Saab med 3.0TiD

Legg inn av Jørgen N237 » 09 okt 2014, 13:59

Hva er vanlige feil og hva skal jeg se spesielt etter med denne motoren?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab med 3.0TiD

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 okt 2014, 14:32

Det som vel er absolutt vanligaste er vel at sylinderforingane sekk, og vel er det fremste ankepunktet. Men når den virkar er det virkelig en flott motor med bra prestanda.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab med 3.0TiD

Legg inn av Ingvar N629 » 12 okt 2014, 16:31

Toppakninger. Begge to...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
saaero
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 152
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Kontakt:

Re: Saab med 3.0TiD

Legg inn av saaero » 31 okt 2014, 00:38

Disse motorene er noe dritt så lenge sylinderforingene ikke er byttet(fabrikasjonsfeil)Motorene leveres til en mengde bilmerker og alle har samme problemene.Iflg.Saab Ana så blir motorene krutgode med bytte av syl.foringer.

Svar