Har en defekt ryggesensor som må byttes. Deksel over disse løsnes lett i fremkant, men bak skjønner jeg ikke hva som skal til...
Deksel ligger øverst på støtfanger og sensorene er inni i dette dekselt, har sett flere varianter av hvor sensorer er plassert.
Noen tips?
Saab 95 ,2.2 tdi vector 2005
hvordan få løs deksel bakre støtfanger
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: hvordan få løs deksel bakre støtfanger
Sedan eller Estate?
estate, tok bilder av denne , men finner ikke ut hvoran jeg kan laste det opp
Nå skriver du ikke hvilken modell det gjelder, om det er 9-3 eller 9-5 og før/etter div. facelifter.
På min 9-5 Estate -05-modell har jeg nettopp byttet ytre høyre sensor. Da var det nok med å løsne den svarte lista på siden først og deretter vippe ut lista oppå selve støtfangeren i nedkant. Klarte å bende nok på lista til å få ut sensoren og bytte til en "ny". Det gikk helt greit når jeg gjorde det i varmt og fint vær og plasten var myk.
Hvis du skal demontere lista øverst på støtfangeren, må du legge deg under bilen og løsne 4 stk. festeskruer på innsiden av støtfangeren som lista er festet i. De to festeskruene inn mot midten må bare løsnes, ikke skrues ut - du får dem aldri på plass igjen uten å ta av fangeren hvis de først er skrudd ut.
På min 9-5 Estate -05-modell har jeg nettopp byttet ytre høyre sensor. Da var det nok med å løsne den svarte lista på siden først og deretter vippe ut lista oppå selve støtfangeren i nedkant. Klarte å bende nok på lista til å få ut sensoren og bytte til en "ny". Det gikk helt greit når jeg gjorde det i varmt og fint vær og plasten var myk.
Hvis du skal demontere lista øverst på støtfangeren, må du legge deg under bilen og løsne 4 stk. festeskruer på innsiden av støtfangeren som lista er festet i. De to festeskruene inn mot midten må bare løsnes, ikke skrues ut - du får dem aldri på plass igjen uten å ta av fangeren hvis de først er skrudd ut.