Side 1 av 1

Limited slip differensial

Lagt inn: 09 apr 2020, 09:01
av St.D
Har en og900 der motoren får en overhaling, Disse motorene tåler jo det meste og jeg synes at motoren fortjener mer effekt. Ting baller jo lett på seg. Jeg har ingen planer om å kjøre på bane, og på svingete vei synes jeg kjøreegenskapene er gode som de er. Men høyere effekt gir fort hjulspinn. Jeg lurte derfor på om noen har erfaring om limited slip differensial gir mye bedre akselrasjon og veigrep på rettstrekning? Jeg ønsker ikke å bruke 10K på en LSD uten at det er noe vits. Noen råd?

Re: Limited slip differensial

Lagt inn: 09 apr 2020, 11:01
av Ingvar N629
Jeg har kjørt med Quaife i rundt regnet 10 år, og kan vel si det sånn at det er absolutt verdt det. Bedre grep, morsommere svingegenskaper og mer holdbar girkasse. Har du nok effekt blir du kvitt torque steer også, bare å dra på såpass at begge hjula går med litt slipp så går bilen snorrett.

Litt køddent å montere Quaifen i og900, jeg har gjort det to ganger. Må dele diffen, sette den inn i differensialhuset i deler og montere den sammen der. Ligger bilder av dette i prosjekttråden om caben min. OBS pass på å måle opp korrekt backlash på kronhjul og shims lagrene riktig! Kjøp deg et måleur hvis du ikke har allerede.

Re: Limited slip differensial

Lagt inn: 29 apr 2020, 22:24
av Atzz
Det er vel den beste oppgraderingen jeg har kjøpt til 900en! Nå ligger det en høyt på ønskelista til 9000 også!