Antiskrens = ESP > TCS?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Antiskrens = ESP > TCS?

Legg inn av Stalfa » 13 des 2005, 13:29

ja, jeg er litt forvirret. :)

Uansett det står antiskrens i annonsen, er det det samme som ESP?
Kom ikke ESP først i 2002?
http://www.finn.no/finn/car/object/iadi ... =41&tot=61

Eller er dette TCS, og hva er TCS?

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Re: Antiskrens = ESP > TCS?

Legg inn av lie_N509 » 13 des 2005, 17:00

Nikodemus skrev:ja, jeg er litt forvirret. :)

Uansett det står antiskrens i annonsen, er det det samme som ESP?
Kom ikke ESP først i 2002?
http://www.finn.no/finn/car/object/iadi ... =41&tot=61

Eller er dette TCS, og hva er TCS?
Dette er nok ikke ESP (eller antiskrens), det er kun antispinn (TCS)og du har nok rett i at det kom samtidig med face-lift, og da står det oftest ESP på den knappen du ser det står TCS på rett til høyre for rattet
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
TurboTor_ N579
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 01 des 2003, 01:00
Medlemsnummer: N579
Navn: Tor Sumstad
Bil: Audi A3
Sted: Måløy

Legg inn av TurboTor_ N579 » 13 des 2005, 17:00

TCS = Traction Control System
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 13 des 2005, 17:04

TCS er vel sånn som skal gjøre at drivhjulene ikke skal spinne veldig når det er glatt og at begge hjulene skal dra likt for å komme bedre fram ? Om det funker kan vel diskuteres :lol:
ESP/"antiskrens" "retter" vel opp bilen når du får sleng osv , tror da de fleste biler som har ESP har TCS også :?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 13 des 2005, 18:03

Grunnen til at det bare står Antiskrens og ikke ESP er at man må huke av i en liste når man legger inn annonse på finn...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Øyvind.H
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 122
Registrert: 11 jan 2004, 01:00

Legg inn av Øyvind.H » 13 des 2005, 20:50

TCS er vel viktigere når man har bakhjulstrekk. For da kan man få skikkelig sleng på bilen, mens med forhjulsdrift har man ikke det problemet.
On the bright side så begrenser TCS`en den daglige poleringen av isen i oppkjørselen, så det tar lengre tid før det blir uutholdelig glatt.

Edit:
Vil bare legge til at ESP burde vært standard på absolutt alle biler for lenge siden. Genialt system som er til hjelp for selv den mest erfarne sjåfør. Prøv selv å få en bil med ESP ut i breisladd :)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 13 des 2005, 22:45

Kom ikke ESP i 2000 da?
Styrer med DAB og AUX

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 14 des 2005, 13:39

ESP henter inn sladden, og TCS hjelper deg opp bakken sånn enkelt forklart. :wink:

Har ESP og TCS på SS'en og det er GROMT! Anbefales! Spes her på berget som det nesten aldri er glatt og sånn... :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar