Står norsk bil i annonsen, men en 2004 modell uten spredere, el-seter og Tractionkontroll???
Men AS2 skarr'em ha

Moderator: Moderatorer
I prislista for M04 som eg ruska fram står det under tileggsutstyr; "Elektronisk stabilitetsprogram (ESP) med antispinn (TCS)", noko som eg tolkar dithen at en får med begge deler på M04 om en bestiller ESP på ein bil som ikkje har det som standard. (edit)Morten N106 skrev:ser ut som begge to har ESP ja ... trodde ikke man kunne få det uten TCS jeg .. men det er vel kanskje bare knappen som er fjernet?
Synes disse er veldig fine å bruke når det er mørkt. Spesielt om en kjører på små svingete veier uten lys. Eller i byen.. Smak og behag.. Alltid kjekt å se grøftekanten ekstra godt. Vet aldri hva som ligger der, enten en gullbarre eller ei fortapt jomfru..Frode N220 skrev:Er de ikke litt vanskelig å få til stabilitetesprogram uten antispinn, mon tro?..
Klokt valg å kjøpe bilene uten "rånelys". Noe av det minst brukte utstyret på en bil (etter reservehjulet, jekken og førstehjelpsputa). På denne generasjonen er det ikke spesiekt pent heller. Synes jeg.
Helt ærlig, ser du bedre med parklys og tåkelys enn med nærlys på dagtid? Selv syns jeg det ser helt teit ut... (men det er meg detFreshmaker N237 skrev:Jeg bruker tåkelys/spredere mye, på dagtid med parklys og på kveldstid med fjernlys. Koblet slik at de ikke kan være på sammen med nærlys..
Kurvfunksjonen er overhode ikke oppskrytt! Må si at det er ganske behagelig. Savner det ikke før en har prøvet det! Tror du bor et sted i norge som ikke er særlig værhardt. Prøv holmenkollen! Hørtes kanskje latterlig ut, men forstår gutta som bare måå ha X5, RangeRover eller ML. Er et gudtsforlatt sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu.. Det stedet beviser hvor tilpassnings dyktige mensket er! Konstant tåke og elendige veier. Når en kjører rundt der, så kommer tåkelysene til nytte!Frode N220 skrev:Litt "av-tema" dette med tåkelysa, men...
Ved tåke og tett snøvær kan de nok være greie (og for råning sammen med park på dagtid). Men, i de største delene av Norge er slike værforhold sjelden et problem.
Ellers er det vel på det rene at rekkevidden til disse lysene tilsier liten (les: ingen) nytte i hastigheter over 30-50. Sitter ikke å ser ned rett foran bilen i 100, eller...?
Denne kurvefunksjonen er vel litt "oppskryt". Hvis det da ikke er Trollstigen med like man i hovedsak trafikkerer.![]()
Skulle man ha et intenst behov for å se rundt svingen - hva med en gammel Cadillac eller Citroën? Eller kanskje en my MB S-klasse?
Der svinger vel lyktene![]()