Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Vorpenes N459
- 1.2 bar

- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Vorpenes N459 » 09 jan 2006, 20:39
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 09 jan 2006, 21:05
Skulle hatt senking+linear baklukelist..
Styrer med DAB og AUX
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 09 jan 2006, 21:33
Blæ! Viser bare hva jeg ikke har råd til

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 10 jan 2006, 06:58
Skulle absolutt vært senket.
Og ikke minst, den går jo på traktor-bensin. Fysj og føy!
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 10 jan 2006, 09:55
Billig med traktorfuel da gett, bruker bare halvparten så mye også.
Kjøp en 150hk i steden, en halt annen bil! Koster ikke mye i tillegg for den, + at den kan trimmes.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 10 jan 2006, 10:24
Børre N17 skrev:Billig med traktorfuel da gett, bruker bare halvparten så mye også.
Kjøp en 150hk i steden, en halt annen bil! Koster ikke mye i tillegg for den, + at den kan trimmes.

Kan trimmes 120 hk også, fatteren har sjekket det til sin..
Styrer med DAB og AUX
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 10 jan 2006, 10:51
Okay da mulig med Power Box kanskje, men Hirsch har kun til 150hk.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 10 jan 2006, 11:24
Børre N17 skrev:
Kjøp en 150hk i steden, en halt annen bil! Koster ikke mye i tillegg for den, + at den kan trimmes.

Forskjellen er vel ikke bare hk men at 150 hesteren har 16v imot 8v på den andre.
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 10 jan 2006, 11:25
Børre N17 skrev:
Billig med traktorfuel da gett, bruker bare halvparten så mye også.
Det er sant.
Men nå er faktisk ikke drivstoffutgifter den største utgiften med å ha bil. Faktisk en mye mindre del enn mange tror.
Jeg sliter og skal gå over til diesel. I fra rødstreken på 7000 i dag, også skal man gå ned til det halve, eller hva nå Saab dieselen har rødstreken på.

-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 10 jan 2006, 12:22
Nikodemus skrev:Børre N17 skrev:
Billig med traktorfuel da gett, bruker bare halvparten så mye også.
Det er sant.
Men nå er faktisk ikke drivstoffutgifter den største utgiften med å ha bil. Faktisk en mye mindre del enn mange tror.
Jeg sliter og skal gå over til diesel. I fra rødstreken på 7000 i dag, også skal man gå ned til det halve, eller hva nå Saab dieselen har rødstreken på.

Trimmen endrer jo kurven på dreiemoment/hk...
Styrer med DAB og AUX
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 10 jan 2006, 12:25
Freshmaker N237 skrev:
Trimmen endrer jo kurven på dreiemoment/hk...
Jepp.

Men flytter ikke rødstreken.
Hver sin smak. Jeg foretrekker bensin og manuell gearkasse.
Kan hende det forandrer seg etterhvert.

-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 10 jan 2006, 12:27
Nikodemus skrev:Freshmaker N237 skrev:
Trimmen endrer jo kurven på dreiemoment/hk...
Jepp.

Men flytter ikke rødstreken.
Hver sin smak. Jeg foretrekker bensin og manuell gearkasse.
Kan hende det forandrer seg etterhvert.

Er egentlig enig der, men er ikke fremmed for diesel fordeom, men mitt første valg er bensinturbo/manuell..
Styrer med DAB og AUX
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 10 jan 2006, 13:36
Nikodemus skrev:
Hver sin smak. Jeg foretrekker bensin og manuell gearkasse.
Kan hende det forandrer seg etterhvert.

Ja takk begge deler, har bensin lekebil og diesel som bruksbil, og ja det lønner seg med diesel om en kjører mye. SS'n har rulla på 16000km siste 4 mnd...

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM