Oppgradering av SID?
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Oppgradering av SID?
Hva må til for å oppgradere fra SID1 til SID 2 på NG900? Er ikke det at det er så viktig med de funksjonene, men det lille displayet og all den grå plasten er ikke akkurat noe lekkert syn.
Er det Bolt on for og få klokke og eventuelt temperaturmåler? Eller må det større modifiseringer til?
Er det Bolt on for og få klokke og eventuelt temperaturmåler? Eller må det større modifiseringer til?
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Blackpanel funkar om man sätter in sid2.
Men om du inte har nivåkontakt i expansionskärlet så får du melding om att du må fylle på kylvätska varje gång du startar bilen.
Mvh
Men om du inte har nivåkontakt i expansionskärlet så får du melding om att du må fylle på kylvätska varje gång du startar bilen.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hmm...Saab900STCR skrev:Blackpanel funkar om man sätter in sid2.
Men om du inte har nivåkontakt i expansionskärlet så får du melding om att du må fylle på kylvätska varje gång du startar bilen.
Mvh
Jeg plages litt med dette..
Har en 97 900s 2.0i her nå hvor vi prøver å sette inn SID 2. Utetemp og bremsetest virker men ikke forbruk mm...
Som du sier så får vi feil på kjøleveskenivå men vi plages også med BlackPanel-funksjonen, siden slukker men det lyset like godt i instrumentene. Har prøvd å gifte den inn både med ISAT og med Tech2...
Noen som har tips???
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
I følge EPC så skiller det ikke mellom i og turbo.KongerudN344 skrev:Kan det da passe med en SID fra en Sugemotor, mens en SID fra en turbo passer på en turbo?
Vet du hvor den kom fra TT?
Sid2'en vi har kommer fra en 94 900t og Sid3'en kommer fra en 900t 96
Ser i EPC at det står annmerket at man må ha turteller...
Skal se på dette igjen i kveld eller i morgen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Så här ligger det till.
Det finns 3 olika ledningsnett i Ng900 beroende på om bilen ursprungligen är en 2,0L sug, 2,3L sug eller en 2,0L Turbo.
Det beror på dom olika huvudinstrumenten.
2,0L sug har varken turteller eller laddtrycksmätare och bara ett kontaktstycke bak på huvudinstrumentet.
2,3L sug har turteller men inte laddtrycksmätare och 2 kontaktstycken bak på huvudinstrumentet.
2,0L Turbo har både turteller och laddtrycksmätare och 2 kontaktstycken bak på huvudinstrumentet.
Som jag har förstått det så kan man ha Sid2 och Sid3 på 2,3L sug och 2,0L turbo.
På en 2,0L sug så blir det plunder med felmedelanden och inget forbruk/km.
Mvh
Det finns 3 olika ledningsnett i Ng900 beroende på om bilen ursprungligen är en 2,0L sug, 2,3L sug eller en 2,0L Turbo.
Det beror på dom olika huvudinstrumenten.
2,0L sug har varken turteller eller laddtrycksmätare och bara ett kontaktstycke bak på huvudinstrumentet.
2,3L sug har turteller men inte laddtrycksmätare och 2 kontaktstycken bak på huvudinstrumentet.
2,0L Turbo har både turteller och laddtrycksmätare och 2 kontaktstycken bak på huvudinstrumentet.
Som jag har förstått det så kan man ha Sid2 och Sid3 på 2,3L sug och 2,0L turbo.
På en 2,0L sug så blir det plunder med felmedelanden och inget forbruk/km.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Bladde litt i verkstedboka nå og fant svaret...
Finnes to typer hovedinntstumenter til ng900:
Hovedinnstrument 1, kjennetegnes med analog km-teller, til denne kan man bruke SID1 og SID4 (SID4= SID1 men pluss visning for audiosystem).
Hovedinnstrument 2, kjennetegnes med digital km-teller. Til dette kan man bruke SID2 og SID3. Sid'en skal giftes inn med Tech2/ISAT for å fungere korrekt.
Finnes to typer hovedinntstumenter til ng900:
Hovedinnstrument 1, kjennetegnes med analog km-teller, til denne kan man bruke SID1 og SID4 (SID4= SID1 men pluss visning for audiosystem).
Hovedinnstrument 2, kjennetegnes med digital km-teller. Til dette kan man bruke SID2 og SID3. Sid'en skal giftes inn med Tech2/ISAT for å fungere korrekt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jepp, det ska gå!KongerudN344 skrev:Men dersom man da har hovedinstrument 2, altså digital teller, og SID1. Kan man da oppgradere til SID 2 og få alt til og fungere? Sånn eg forstår det så burde det gjøre det...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Sid= Saab Information Display även kallat "färddator".
Du har den i din bil också, det är displayen som sitter ovanför cd-spelaren.
Där man bland annat får besked att "Fyll på spolarvätska", "Dags för service" eller vilken station du lytter till på radion f.ex.
På bilar 1998 och framåt så är den lik, men på Ng900 så fanns det flera typer, bland annat då den helt basic Sid1 med analog klocka och ute temp.
Mvh
Du har den i din bil också, det är displayen som sitter ovanför cd-spelaren.
Där man bland annat får besked att "Fyll på spolarvätska", "Dags för service" eller vilken station du lytter till på radion f.ex.
På bilar 1998 och framåt så är den lik, men på Ng900 så fanns det flera typer, bland annat då den helt basic Sid1 med analog klocka och ute temp.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)