Saab 9-3 SC -07, TEL0/TEL1/TEL4

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
bobban77
Innlegg: 1
Registrert: 19 sep 2007, 00:40

Saab 9-3 SC -07, TEL0/TEL1/TEL4

Legg inn av bobban77 » 19 sep 2007, 00:51

Heisann,

har nettopp kjøpt meg ny SAAB - men det er liten hjelp å få fra SAAB forhandlerene når det gjelder spørsmål rundt telefon, navi osv. Håper dere kan hjelpe.

Etter det jeg finner ut så har ikke bilen min hverken TEL1 eller TEL4. Vil gjerne installere handsfree sett i bilen og samtidig gjøre det mulig å bruke telefonknappene på rattet osv. Er det en enkel sak å gjøre?

Etter å ha lest litt på andre forum finner jeg ut at det er mulig å kjøpe en handsfree holder som kan festes og kobles til bilen på høyre side av midtkonsollen. Denne sørger da for strøm til telefonen, kobler telefonen til antennen på taket, kobler den til den integrerte mikrofonen og samtidig gjør det mulig å bruke telefonknappene på rattet. Er ledningene for alt dette lagt opp hvis bilen har TEL0 eller må ledninger legges opp for dette?

Er det andre som har opplevd at SAAB forhandlere vet lite om slike saker? Oppgraderinger av lydanlegg, TEL, navi osv.....

Takk for alle svar

mvhBobo :D

Brukeravatar
tomay.
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 134
Registrert: 30 apr 2007, 21:33
Medlemsnummer: 1030
Navn: Tommy Dørmænen
Bil: SAAB 9.3SS
Sted: enebakk
Kontakt:

telefon

Legg inn av tomay. » 22 sep 2007, 22:01

hei hvis bilen din ikke er forberedt for telefon,såkalt tel1, er det ikke så lett å montere telefon. men det lar seg gjøre,bare litt ekstra jobb.du kan få det koblet slik at lyden kommer fra en høytaler på bilens anlegg, men du må bruke telefonsettet sin mikrofon.
uansett kan du ikke styre telefonen med rattknappene, det får du bare gjort med saab orginal telefon.
det lar seg gjøre å montere orginal telefon, men det koster og er mye jobb!
Tommy Dørmænen
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.

colombo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 302
Registrert: 19 aug 2005, 20:16

Legg inn av colombo » 22 sep 2007, 22:33

Om du er nogenlunde stødig på engelsk kan dette kanskje være noe:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... free+phone
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-

Svar