installasjon av integrert navigasjon
Moderator: Moderatorer
-
Re: installasjon av integrert navigasjon
Ja, bilder er jeg også interessert i. Vurderer å kjøpe AVIC D3 til min 9-3 2002.
- andiab
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1364
- Navn: Andreas Berg
- Bil: MY02 9-5 2.0T
- Sted: Sola
Avic D-3 er nå tatt ud av produksjon, så ambefaler deg å gjøre som meg å kjøpe en Avic F900BT til samme pris. Da for at denne har innebygget Parrot bluetooth for mobil telefoner, Kart lagret på minne (istede for å bruke kart plater) og m.m.Vurderer å kjøpe AVIC D3 til min 9-3 2002.
Her skal dere få se bilder av min F900bt installert i en 9-5 My02.
Dette er hvordan jeg installerte micen som følger med til Bluetooth handsfree.
Håper dette hjalp
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
-
Det var suverent! Takk for tips og bilder. Men nye spørsmål dukker jo opp Hvordan er det med dimming av spilleren? Night Panel/hovedlys på/lyssensor er dette noe du har gjort, eller har noen mening om?
- andiab
- Grunnladetrykk
Hehe bare å spørre ivei
Angående dimming er jeg ikke sikker på om spilleren støtter, siden jeg har ikke fått det til enda ihvertfall. Kansje noen andre kan svare på dette.
Lyssensor har ikke jeg koblet til nei, men ønsker gjerne selv informasjon om dette, å nightpannel har nok ikke noe funksjon på spiller. Men vet det går ann å skru av bare skjermen inne på spilleren.
Angående dimming er jeg ikke sikker på om spilleren støtter, siden jeg har ikke fått det til enda ihvertfall. Kansje noen andre kan svare på dette.
Lyssensor har ikke jeg koblet til nei, men ønsker gjerne selv informasjon om dette, å nightpannel har nok ikke noe funksjon på spiller. Men vet det går ann å skru av bare skjermen inne på spilleren.
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
-
Ja, det er interessant å finne ut av. Har vanlig pioneer spiller i dag, og den har mulighet for dimming vha en strømkabel.
Er du ellers fornøyd med spilleren? Noen synspunkter på BT funksjonen? Følger det med mikrofon på ledning?
Jeg tror jeg må ha en... sikle sikle
Er du ellers fornøyd med spilleren? Noen synspunkter på BT funksjonen? Følger det med mikrofon på ledning?
Jeg tror jeg må ha en... sikle sikle
- andiab
- Grunnladetrykk
Ja jeg er meget fornøyd me spilleren, angrer ikke at jeg kjøpte den i d hele tatta. Alt du trenger følger med spilleren Bl.a Microfonen ja, usb kabel ( tilkobling av ipod eller annen ekstern lagrinskilde) og GPS antenne.
Ipod funksjonen er fin hvor man får opp menyen til ipoden opp på skjermen hvor du kan bla igjennom alle spillelistene dine.
Det du trenge i tilleg til spilleren er ramme tilegnet din bil og hvis du vil ha rattknappene dine til og virke med spilleren bør du kjøpe en adapter kabel (CA-R-PI xxx) til din bil.
Mine rattknapper fungerer suverent akkuratt slik dem gjorde før jeg bytta spilleren:D
Skal få sjekka opp dette her med dimminga så stand by
Ipod funksjonen er fin hvor man får opp menyen til ipoden opp på skjermen hvor du kan bla igjennom alle spillelistene dine.
Det du trenge i tilleg til spilleren er ramme tilegnet din bil og hvis du vil ha rattknappene dine til og virke med spilleren bør du kjøpe en adapter kabel (CA-R-PI xxx) til din bil.
Mine rattknapper fungerer suverent akkuratt slik dem gjorde før jeg bytta spilleren:D
Skal få sjekka opp dette her med dimminga så stand by
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
-
Det er en ting til jeg lurer på... Hvordan er oppstartstiden på spilleren? Tar det virkelig nesten 1 minutt før den kan opereres? Eller er dette fikset med firmware?
- andiab
- Grunnladetrykk
Radioen kommer på omtrent med engang du starter bilen. Men oppstarten til enheten kan brukes til navigering og slikt er oppstarts tiå på en ca 45 sek
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Ifølge han som instalerte den i bilen til en kompis av meg, så ble oppstartstiden lavere etter at du hadde oppdatert til nyeste verson av firmware.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Noen som noensinne har satt inn navigasjon i en sport-sedan?
evt pics?
evt pics?
-
Jeg skal sette inn i min 02 9-3 SE på tirsdag... Kan poste noen bilder når det er gjort. Wish me luck
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Pioneer spillerne støtter ikke dimming med night panel, må dimems manuelt på spilleren.. Ang den rammen du har rudnt spilleren din andiab, sitter den skikkelig? Da tenker jeg på en "saab" rammen? På min faller plastrammen av.. Men man må ikke ha denne rammen for at det skal passe i saab, er bare finere.. Jeg hadde et rattadapter med feile plugger, men med litt modifisering ble det bedre. Pioneer påstår nå at dette adapteret er endret fra den gang sånn atd et skal stemme nå.. Det mest geniale med pioneer sånn sett er å koble til hastighetssignalet på gpsen, og sånn få riktig gps i tunneller, og at det blir jevnere bevegesler på kartet..
Eneste problemet jeg har hatt med pioneer hd3 er at på veldig varme dager bruker den tid på å starte opp, og skjermbildet låser seg..
Eneste problemet jeg har hatt med pioneer hd3 er at på veldig varme dager bruker den tid på å starte opp, og skjermbildet låser seg..
Styrer med DAB og AUX
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
funker sid`en ? får du opp radio kannler og namn på sanger og slik?
Vart veldig fint med slik stor sjerm i bilen, må ha når eg skal ha anlegg
FKL Racing N1190
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
FleskepupP skrev:funker sid`en ? får du opp radio kannler og namn på sanger og slik?
Nei, sid funker ikke på radio/stereo.. Men alt det andre funker jo.. Ikke savnet skrift i sid jeg..
Styrer med DAB og AUX
-
Jeg har nå installert i min 02 9-3... Det var ikke så veldig gøy, men resultatet ble veldig bra.
Måtte frem med baufil for å ta vekk skilleplater som stod over originalspilleren. SID står ikke i metallrammen den en gang stod i, men står rett opp pioneer spilleren. Ble litt arbeid, og det er veldig trangt i bakkant inni der. Men resultatet ble til slutt veldig bra, og det er ingen gliper og både SID og spiller sitter som støpt
Kan poste bilder om ønskelig...
Måtte frem med baufil for å ta vekk skilleplater som stod over originalspilleren. SID står ikke i metallrammen den en gang stod i, men står rett opp pioneer spilleren. Ble litt arbeid, og det er veldig trangt i bakkant inni der. Men resultatet ble til slutt veldig bra, og det er ingen gliper og både SID og spiller sitter som støpt
Kan poste bilder om ønskelig...