Hei.
Vil fortelle litt om et prosjekt som jeg holder på med og jeg har en del spørsmål jeg har i forbindelse med dette.
Prosjektet går ut på å :
Bygge om en 1998 9-3 2,0i cab med 2,0t motor fra en 2002 9-3 3D.
Det mekaniske er nå ferdig og motor og gear er kommet på plass.
Jeg ble tidlig klar over at jeg måtte skaffe meg nytt ledningsnett til instrumentpanelet dvs allt av ledninger inne i dashbordet.
så dette er byttet til et kabelsett fra en norsk 2002 modell.
Article : Ledningsnät
PartNo : 5108899
Usage : B205, M, LHD, NLS-USE 5249115
För bilar med ACC
Når kabelsett med varenummer 5108899 og TWICE og DICE + Kombi fra den britiske bilen er koblet sammen, starter motor .
Dette betyr at Imobilizer systemet er ok.
Men ,el vinduer og hydraulisk cab er død med dette kabelsettet tilkoblet.(alle plugger er lik) (bak sparkepanel på venstre side)
selv med TWICE og DICE fra 1998 modellen tilkoblet det overstående kabelsettet er el vinduer og hydraulisk cab død.
Så kommer det jeg lurer på :Er det forkjell på det bakre kabelsettet (og eller andre relaterte ting)på en 1998 modell 9-3 cab og en nyere 9-3cab med T7.
Eller trenger jeg bare å få hjelp til å sette opp TWICE og DICE med Tech2 for å fortelle de at de nå står i en Cab.(litt selvmotsigende når det ikke virker med de gamle boksene.)
Har også bakre kabelsett til en 2003 mod cab på hånden inklusiv kabelsett til elektrisk sufflett, men disse er selvfølgelig langt i fra gratis.
Bakre ledningsnett:
Article : Ledningsnät
PartNo : 5354998
Usage : CV, LHD
Suflett.
Article : Ledningsnät
PartNo : 5107859
Usage : CV
Supplementary Description : suflettavtäckning
Er det i tilfelle noen som vet om noe annet som må byttes.
Har ikke fått tak i koblingskjema på 2001-2003 modell 9-3cab ,men har WIS til 1998 mod og9-3.
har noen tilgang til dette hadde det vært til stor hjelp.
Fremre kabelsett er forresten heller ikke byttet (inkusiv sikringsboks i motorrommet.)
Dette prosjektet har forresten blitt mye mer omfattende enn jeg ble fortalt da jeg gikk i gang, men jeg kan jo ikke gi opp!
Håper at noen har innspill.
MVH
Jan Ove
Elektriske utfordringer 9-3 2,0i til 2,0t T7
Moderator: Moderatorer
- janosat74
- Innlegg: 2
- Registrert: 17 mar 2008, 18:37
- Medlemsnummer: N1697
- Navn: Jan Ove
- Bil: 9-3ss BSR st3 , og9-3 2,0t cab
- Sted: Bergen
Elektriske utfordringer 9-3 2,0i til 2,0t T7
Sist redigert av janosat74 den 31 aug 2009, 22:12, redigert 1 gang totalt.
2004 9-3ss
1998 9-3cab
1998 9-3cab
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Elektriske utfordringer 9-3 2,0i til 2,0t T7
Hei! FAQ er ikke et spørreforum, så jeg har flyttet tråden din til elektrisk 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 207
- Registrert: 22 mai 2009, 20:56
- Medlemsnummer: N2328
- Navn: Morten
- Bil: 9-3 SE -02
- Kontakt:
Re: Elektriske utfordringer 9-3 2,0i til 2,0t T7
Jammen, fortell hvordan da!janosat74 skrev:Løst
Selv om jeg ikke har planer om et makent prosjekt, saa maa vi jo faa hoere loesningen!

Morten W
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94