Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Fosse
- Innlegg: 6
- Registrert: 24 nov 2009, 17:17
Legg inn
av Fosse » 24 nov 2009, 17:36
hei
har kjøpt en saab 9-5 og har problemer med viften.. den virket helt fint i starten men så plutselig sluttet den og "blåse in luft"

kan det være noe så enkelt som filteret ? i så fall hvor og hvordan skifter man det
alle tips mottas med glede

-
Fosse
- Innlegg: 6
- Registrert: 24 nov 2009, 17:17
Legg inn
av Fosse » 24 nov 2009, 17:56
vel formulerte del vel dårlig..
men nei tror no ikje det .. har på manult og viften på fullt og meget lite skjer og den stoppet sann helt plutselig ... så er vel ggjerne ikje filteret nei men hva kan det være ? varmen virker det vet jeg

men det går sakte når det ikje blåses inn ^^
-
Jim S. N1578
- 1,5 bar

- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
-
Kontakt:
Legg inn
av Jim S. N1578 » 24 nov 2009, 18:11
Fosse skrev:vel formulerte del vel dårlig..
men nei tror no ikje det .. har på manult og viften på fullt og meget lite skjer og den stoppet sann helt plutselig ... så er vel ggjerne ikje filteret nei men hva kan det være ? varmen virker det vet jeg

men det går sakte når det ikje blåses inn ^^
Jeg har for lite kunskap om viftestyringen til 9-5'en. Har bare vært eier av 9-5 selv i ca 1 mnd.

Men det er garantert noen andre her på forumet som kan gi deg svar på hva det kan skyldes at viften din oppfører seg så merkelig.
Hvordan bytte filter fikk du i allefall en grei link til hvordan det gjøres

-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 24 nov 2009, 19:21
Flyttet til Elektrisk

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Fosse
- Innlegg: 6
- Registrert: 24 nov 2009, 17:17
Legg inn
av Fosse » 24 nov 2009, 19:43
Takk takk
Mulig det er noe med styringene ikke vet eg får lese og trykke litt

-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 24 nov 2009, 20:48
Kupèvifta er desverre en av svaketene på 9-5. Vifta sitter i "brønnen" under viduspusserne, sjekk om det suser der. Gjør det ikke, sjekk sikring og evt dunk litt på vifta for å se om den starter da.
Skal du av med plasten over brønnen må pusserarmene av. Og skifte av motor er ikke så vrient, det er beskrevet flere steder hvordan en gjør.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Fosse
- Innlegg: 6
- Registrert: 24 nov 2009, 17:17
Legg inn
av Fosse » 24 nov 2009, 22:27
skal sjekkes i morgen

for mørkt å leite etter sant no
Uansett igjen takk
Men eg kan ikje på en rar måte ha gjort nokke så enkelt (dumt) å fiklet på instillinger og gjort nokke via der ? iikje vet eg bare husker eg fiklet litt for å prøve og få mer utblåsning på viftene som skal opp på front ruten (steg bare litt luft ut derfra ikke noe videre trykk)
og forresten har sjekket sikringene som er på sjåførsiden og forsovet forran men med mindre etter min errfaring med sikringer så er det lett å se om de er gåen, når man drager de ut eller e det annerledes på bil sikringer

?
-
MortenW
- 1.2 bar

- Innlegg: 207
- Registrert: 22 mai 2009, 20:56
- Medlemsnummer: N2328
- Navn: Morten
- Bil: 9-3 SE -02
-
Kontakt:
Legg inn
av MortenW » 25 nov 2009, 17:27
Kjør en kalibrering og se om du får noen feilkode(r).
Men om vifta har tatt kvelden så får du neppe noen feilkode.
Morten W
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94