Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 19 feb 2010, 11:35
Byttet kombi instrument i går(9-5 2005mod)

....i dag vil ikke bilen starte?
Prøvde ikke å starte i går....det ble litt sent.
Kan startsperren ha slått seg på?
Snakket med en på Saab i går...du kan bytte instrumentet hjemme sa han,så kommer du hit i
morgen og prog. det.
QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 19 feb 2010, 11:40
Er ikke så rart at den ikke starter, han du snakket med på Saab visste nok ikke hva han sa. Ved bytte av motorstyreenhet, twice eller hovedinstrument så må startsperra programmeres på nytt med tech 2.
Jeg har nettopp gjort det samme som deg for å få turbomåler, men jeg har heldigvis tech2

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 19 feb 2010, 11:53
QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 19 feb 2010, 12:56
Ingvar N629 skrev:Er ikke så rart at den ikke starter, han du snakket med på Saab visste nok ikke hva han sa. Ved bytte av motorstyreenhet, twice eller hovedinstrument så må startsperra programmeres på nytt med tech 2.
Jeg har nettopp gjort det samme som deg for å få turbomåler, men jeg har heldigvis tech2

Er det kun startsperra-km stand som må legges inn?
Virker turbomåleren,eller må den også legges inn med tech2?

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 19 feb 2010, 15:56
Det bør gjøres fullstendig reservedelsprogrammering.
Turbomåleren funker med en gang.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 19 feb 2010, 18:17
Ingvar N629 skrev:Det bør gjøres fullstendig reservedelsprogrammering.
Turbomåleren funker med en gang.
Takk for det Ingvar

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE