Er det mye jobb?
Skal bytte motor, og er litt i tvil om jeg skal sette på ny eller den gamle dynamoen før jeg setter motoren i bilen. Ser ut som det er mye knot å bytte den med motoren i bilen, men har aldri prøvd.
Var ikke så gal pris heller, 1236 +frakt +moms:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2436
Bytte dynamo i 9000 2,3t
Moderator: Moderatorer
- Timon
- 2.0 bar
- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Bytte dynamo i 9000 2,3t
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte dynamo i 9000 2,3t
Det er ikke så mye knot, tipper det er helt likt på CSE og CC, du tar av hjul og innerskjerm på venstre side av bilen, så skal alt gå fint derifra. Ikke mye prakk oppi motorrommet heller, jeg brukte vel 2 timer på jobben den gangen jeg gjorde det, var også alene. Eneste prakket var og få på mulitreima igjen.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bytte dynamo i 9000 2,3t
Rambraut N1491 skrev: du tar av hjul og innerskjerm på venstre side av bilen, så skal alt gå fint derifra..
Jaha?? Han skal da ikke skifte girkasse

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Timon
- 2.0 bar
- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Re: Bytte dynamo i 9000 2,3t
Høyre side kanskje..
Ja ok, bare så at det var helt umulig å få bytta den ovenfra, men hvis det går greit å komme til fra sida så tenker jeg ikke mer på det. Bare setter på den gamle.
Ja ok, bare så at det var helt umulig å få bytta den ovenfra, men hvis det går greit å komme til fra sida så tenker jeg ikke mer på det. Bare setter på den gamle.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte dynamo i 9000 2,3t
Haha, oopsTor N12 skrev:Rambraut N1491 skrev: du tar av hjul og innerskjerm på venstre side av bilen, så skal alt gå fint derifra..
Jaha?? Han skal da ikke skifte girkasse


1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI