Pioneer Comfortadapter
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Pioneer Comfortadapter
Har montert et slikt i femman etter montering av en Pioneer-spelar.
Har filt av kontaktene til dei originale rattknappane (pga feil kontakter på Pioneer-adapteret), men fortsatt er det prakk. Problemet er at når eg set i jackpluggen ifrå adapteret får eg ingen kontakt med spelaren. Volum justerar sge opp og ned etter eige påfunn, utan å trykke på rattbetjeninga. Ellers ingen reaksjon verken på spelaren eller rattknappane. Koplar eg ifrå jackpluggen funkar alt som normalt, bortsett ifrå rattbetjeninga.
Nokon som har vore borti dette før?
Søkte litt på svenskeforumet og der var det antyda lite spenning fram til adapteret, men har 12v fram dit.
Har filt av kontaktene til dei originale rattknappane (pga feil kontakter på Pioneer-adapteret), men fortsatt er det prakk. Problemet er at når eg set i jackpluggen ifrå adapteret får eg ingen kontakt med spelaren. Volum justerar sge opp og ned etter eige påfunn, utan å trykke på rattbetjeninga. Ellers ingen reaksjon verken på spelaren eller rattknappane. Koplar eg ifrå jackpluggen funkar alt som normalt, bortsett ifrå rattbetjeninga.
Nokon som har vore borti dette før?
Søkte litt på svenskeforumet og der var det antyda lite spenning fram til adapteret, men har 12v fram dit.
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Pioneer Comfortadapter
CA-R.PI-191 eller 192? Du skal vel ha den som heter 191?
Jeg monterte 192 på min (2003->) og bortsett fra kontakten under rattet som var speilvendt funket den greit, men jeg hadde samme problem når jeg stengte av tenninga. Da gikk lyden i bånn.
Ble til at jeg byttet til en SWI-PS (uoriginal kopi som er programmerbar) som jeg koblet til samme 12V kilde som radioen, dvs at adapteret er "on" så lenge nøkkelen er i. Det løste problemet, pluss at det ga meg noen programmeringsmuligheter av rattfunksjonene. Minuset er at SWI-PS'n er litt tregere + at det kun er en funksjon pr knapp. Pioneer sin her både kort og langt trykk på samme knapp.
Prøvde ikke detta med 192 adapteret, men mulig at det blir det samme der om en kobler om til samme 12V som radioen?
Jeg monterte 192 på min (2003->) og bortsett fra kontakten under rattet som var speilvendt funket den greit, men jeg hadde samme problem når jeg stengte av tenninga. Da gikk lyden i bånn.
Ble til at jeg byttet til en SWI-PS (uoriginal kopi som er programmerbar) som jeg koblet til samme 12V kilde som radioen, dvs at adapteret er "on" så lenge nøkkelen er i. Det løste problemet, pluss at det ga meg noen programmeringsmuligheter av rattfunksjonene. Minuset er at SWI-PS'n er litt tregere + at det kun er en funksjon pr knapp. Pioneer sin her både kort og langt trykk på samme knapp.
Prøvde ikke detta med 192 adapteret, men mulig at det blir det samme der om en kobler om til samme 12V som radioen?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
191 sjølvsagt.
Den får straum ifrå ISO-kontakta, same punkt som spelaren, so det skulle være iorden. Men lurer litt på om eg manglar ei ledning inn i adapteret, ifrå ISO-kontakta går det 4 ledningar, ei brun, ei raud, ei tjukk kvit og ei tynn kvit. Den tynne kvite er den som går vidare til rattkontrollane. Imellom ISO-kontakta og adapteret er det ei kontakt, ifrå den kontakta har natuligvis den raude og brune kontakt (pluss og minus), den tjukke kvite har ikkje noko kontakt vidare. Den tynne kvite har kontakt med ei tjukk kvit vidare inn i adapteret. Reknar med den tjukke kvite ifrå ISO-kontakta går vidare til SID-en...
Den får straum ifrå ISO-kontakta, same punkt som spelaren, so det skulle være iorden. Men lurer litt på om eg manglar ei ledning inn i adapteret, ifrå ISO-kontakta går det 4 ledningar, ei brun, ei raud, ei tjukk kvit og ei tynn kvit. Den tynne kvite er den som går vidare til rattkontrollane. Imellom ISO-kontakta og adapteret er det ei kontakt, ifrå den kontakta har natuligvis den raude og brune kontakt (pluss og minus), den tjukke kvite har ikkje noko kontakt vidare. Den tynne kvite har kontakt med ei tjukk kvit vidare inn i adapteret. Reknar med den tjukke kvite ifrå ISO-kontakta går vidare til SID-en...
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Mulig at adapteret er defekt? Evt radioen? Du har ikke mulighet til å forsøke med en anne radio?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Ja, tenkte litt på at adapteret muligens er gåent eg også. Får høyre med forhandlaren kva dei meinar om tingenes tilstand...
jeg har nøyaktig samme problem på min bil. plugget alt i. fjerna leppa da kontakten er speilvendt. radioen hopper inn og ut av fiv funksjoner:P har liggende et nytt adapter nå som jeg skal teste. virker ikek dette må det være noe feil med motstands-serien i rattet.
hvis ikke det nye adapteret skulle virke lager jeg meg et system slik at jeg kan få testa enheten inne og evt. legge til/minke motstanden i hele kretsen.
Jeg gir tilbakemelding ang dette. bra det er flere som har samme problem
Avic 700 bt på saab 1998 95 2.3
hvis ikke det nye adapteret skulle virke lager jeg meg et system slik at jeg kan få testa enheten inne og evt. legge til/minke motstanden i hele kretsen.
Jeg gir tilbakemelding ang dette. bra det er flere som har samme problem

Avic 700 bt på saab 1998 95 2.3
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
det første adapteret mitt var gåent...
Nr. 2 derimot, det virket! husk å koble samme styrestrøm til alt, eller blir det krøll...
Petter
Nr. 2 derimot, det virket! husk å koble samme styrestrøm til alt, eller blir det krøll...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg fikk feil adapter første gangen, fikk 192 til 98 modell, dette funket jo ikke, bare en knap funket. Er vel 3 ledninger som skal være der, er ihvertfall det å det settet jeg har i håndne her nå.
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Ok, får prøve med ein annen Pioneerspelar og sjå kva som skjer då...
- rolfi
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
låner denne litt.
skal ut og handle meg spiller til bilen i morgen, og lurte litt på om det er denne jeg skal ha ?
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
og spilleren jeg har valgt og gå for:
bilen er en 2001 9-5
skal ut og handle meg spiller til bilen i morgen, og lurte litt på om det er denne jeg skal ha ?
og spilleren jeg har valgt og gå for:
bilen er en 2001 9-5
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Det er det adapteret du skal ha ja.
Update herifrå, har demontrert Pioneer-spelaren ifrå Scania'n grunna bilbytte, so eg får vel ta meg på tak og prøve den spelaren i 9-5'n med adapteret for å sjekke stoda.
Update herifrå, har demontrert Pioneer-spelaren ifrå Scania'n grunna bilbytte, so eg får vel ta meg på tak og prøve den spelaren i 9-5'n med adapteret for å sjekke stoda.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Veldig sein update, men i mitt tilfelle var comfortadapteret gåent, fikk bytta det hjå levrandøren.