spørsmål angående deffekt temp giver
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
spørsmål angående deffekt temp giver
tempgiveren min har tatt kvelden,så temp måleren i dashen ligger i bånn heile tida. Men vil kjølevifta slå inn som normalt sjølom tempgiveren er kaputt? er en 9000 97 mod 2.0 turbo det er snakk om
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: spørsmål angående deffekt temp giver
Det er vel to stk følera 

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Står litt stille her nå og har ikke skjemaet forran meg men jeg er rimelig sikker på at vifta da ikke vil gå.
På de eldre modellene så var det en egen termostatbryter i radiatoren som styrte vifta mens på de nyere så styres vifta av EDU'en (kjørekomputeren) og denne tror jeg får signal fra samme plass som tempmåleren, nemlig den sensoren på enden av toppen.
Men når det er sagt så ble jeg litt usikker, for vifta tror jeg også styres av trionic, den kompanserer og går i allefall oftere når man bruker ac/klima. Om jeg husker det så skal jeg sjekke skjema neste gang jeg er i nærheten av verkstedbøkene.
En annen ting er at jeg nesten ikke forstår spørsmålet for du vil da vel alikevel skifte den giveren slik at bilen din er i orden
Ikke blir du ruinert av å kjøpe den giveren heller 
På de eldre modellene så var det en egen termostatbryter i radiatoren som styrte vifta mens på de nyere så styres vifta av EDU'en (kjørekomputeren) og denne tror jeg får signal fra samme plass som tempmåleren, nemlig den sensoren på enden av toppen.
Men når det er sagt så ble jeg litt usikker, for vifta tror jeg også styres av trionic, den kompanserer og går i allefall oftere når man bruker ac/klima. Om jeg husker det så skal jeg sjekke skjema neste gang jeg er i nærheten av verkstedbøkene.
En annen ting er at jeg nesten ikke forstår spørsmålet for du vil da vel alikevel skifte den giveren slik at bilen din er i orden

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
hehe,ny giver er på vei
men skulle bare vere sikker på om vifta kom til å starte..

-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Trond_ skrev:hehe,ny giver er på veimen skulle bare vere sikker på om vifta kom til å starte..
Det er jo ikke værre enn at du prøver og ser om vifta starter