Opplever en irriterende støy i høytalerne når jeg kobler ipoden i bilen via aux-kobling, samt lader med ledning fra sigarett-tenneren.
Pga tilkoblingene på ipoden og tilkoblingen i midtkonsollen blir ladeledning og auxledning liggende inntil hverandre. (vet at når signal og strømkabel ligger ved siden av hverandre blir det støy).
Støyen forsvinner naturlig nok når jeg frakobler sigarett-tenner ladingen.
ønsker å anskaffe meg en ledning med skjerming for å prøve å få vekk støyen, men er det aux-kabelen eller sigarett-tenner ledningen som bør skjermes? å hvor kan jeg isåfall kjøpe skjermet kabel?
skjerming for å unngå støy
Moderator: Moderatorer
- Toremann
- 0.7 bar
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
skjerming for å unngå støy
Saab NG 9-3
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N1698
- Navn: Marius Husnes
- Bil: 1998 Saab 9-5
- Sted: Mo i Rana
Re: skjerming for å unngå støy
Du kommer sikkert langt med en godt skjermet aux-kabel og det kan du kjøpe hos alle bilstereo-forhandlere og elektromarked (som selges med hinsides god fortjeneste) 

1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS
- Toremann
- 0.7 bar
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
hehe, får ta opp et forbrukslån å lure meg ned på lefdahl å se derMarius N1698 skrev:Du kommer sikkert langt med en godt skjermet aux-kabel og det kan du kjøpe hos alle bilstereo-forhandlere og elektromarked (som selges med hinsides god fortjeneste)

Saab NG 9-3
- Runek
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1828
- Navn: Rune H. Karlstad
- Bil: Saab 9-3
- Sted: Løten V/ Hamar
Eller ta billig løsningen og bruke aluminiums folie først å se om det er der problemet ligger...