Hei og hjelp!
Har en 93 2.0t 1999 mod.
Har skiftet venstre hovedlyspære 8 ganger nå i år. Det er fjærnlyset som ryker og dette har skjedd uten unntak. De to siste gangene har det faktisk vært slik at det(fjernlyset) ryker umiddelbart når jeg skifter fra nærlys til fjærnlys!
Noen som har en ide til hva årsaken til dette kan være. Tenkte kansje at det kunne være lysreleet og hørte på pris til rele og det kosta omlag 1700,- så fint om noen kan hjelpe før jeg går til innkjøp av dette!
Helge
Høyre fjærnlys ryker veldig ofte!
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2328
- Navn: Morten
- Bil: 9-3 SE -02
- Kontakt:
Re: Høyre fjærnlys ryker veldig ofte!
Velkommen til forumet!
Sikker på at pærene virkelig har røket?
Ved den "vanlige feilen" på lamp control (det oransje "releet") virker typisk ikke en av lampene av og til. Denne blir god som ny med loddebolt og nytt loddetinn!
Sikker på at pærene virkelig har røket?
Ved den "vanlige feilen" på lamp control (det oransje "releet") virker typisk ikke en av lampene av og til. Denne blir god som ny med loddebolt og nytt loddetinn!
Morten W
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94
- wollis
- 1.2 bar
- Navn: Thomas
- Bil: 2001 9-5 Aero Est.
- Sted: Finnøy, Rogaland
Hvis du ender med å kjøpe lysrelee, så er nok det beste for lommeboken din å kjøpe det brukt ihvertfall. Jeg kjøpte mitt hos en lokal hugger til 50,-
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Kjøper du sikkelige lyspærer?
Har vert bort i det samme før... Da hjalp det å kjøpe sikkelige pærer et annet sted
Har vert bort i det samme før... Da hjalp det å kjøpe sikkelige pærer et annet sted

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Hei igjen og takker for svar.
Hva angår kjøp av pærer så har jeg prøvt et par leverandører uten hell så dette velger jeg å eliminere.
Å kjøpe et slikt rele gjennom en "lokal hugger er et godt alternativ da loddekunskapene ikke er helt på topp. (men dog et interesant eksperiment som jeg nok skal prøve etter å ha fått skaffet meg en backupløsning hos en lokal hugger!) Men, passer da alle releene, eller må jeg passe på at det er samme årsmodell og type som min bil??? Noen som vet noe om dette eller eventuelt hvor/hvem som kan svare på dette?
Helge
Hva angår kjøp av pærer så har jeg prøvt et par leverandører uten hell så dette velger jeg å eliminere.
Å kjøpe et slikt rele gjennom en "lokal hugger er et godt alternativ da loddekunskapene ikke er helt på topp. (men dog et interesant eksperiment som jeg nok skal prøve etter å ha fått skaffet meg en backupløsning hos en lokal hugger!) Men, passer da alle releene, eller må jeg passe på at det er samme årsmodell og type som min bil??? Noen som vet noe om dette eller eventuelt hvor/hvem som kan svare på dette?
Helge
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Alle de orange lyskontrollreleene er like, går igjen også på andre Saabmodeller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Et meget utfyllende svar! Takker Ingvar!!!:)