har en saab 9000cse 1996mod, der dørvifta i begge sidedørene bake går hele tiden tenningen er på. i tillegg går de en god stund ca 10-15 min etter at tenningen er skrudd av.
har ingen aning om det skal være slik, eller om det er feil en plass?
saab 9000 cse dørvifte
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 des 2010, 18:19
- Bil: saab 9000cse 1996
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: saab 9000 cse dørvifte
Du har jo en egen knapp på klimapanelet som styrer disse
De skal normalt gå så lenge tenninga er på, er det som er standard men man kan jo programere inn klimapanelet slik man ønsker det selv. Så lenge viftene går etter at tenninga er slått av så er det nok alikevel selve klimapanelet som har røket noe som desverre ikke er uvanlig
Flytter tråden til elektrisk

De skal normalt gå så lenge tenninga er på, er det som er standard men man kan jo programere inn klimapanelet slik man ønsker det selv. Så lenge viftene går etter at tenninga er slått av så er det nok alikevel selve klimapanelet som har røket noe som desverre ikke er uvanlig

Flytter tråden til elektrisk

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: saab 9000 cse dørvifte
Kan legge til en ting til.. en av flere årsaker til at selve klimapanelet kan ryke på denne måten er at viftemotoren i døra begynner å bli slitt. Når motoren går tyngre så trekker den mere strøm, da kan transistorene i klimapanelet ryke.
Mao, hører man at vifta begynner å bråke så bør man enten være flink å slå av dørviftene med en gang eller alternativt bytte den/de ut eller evt koble av bare den motoren som bråker.
Det samme gjelder i og for seg problemet som flere har når motstanden til kupevifta (for de som ikke har ACC) ryker, ofte er grunnen til det at selve kupevifta begynner å bli sliten og dermed trekker mere strøm.
Mao, hører man at vifta begynner å bråke så bør man enten være flink å slå av dørviftene med en gang eller alternativt bytte den/de ut eller evt koble av bare den motoren som bråker.
Det samme gjelder i og for seg problemet som flere har når motstanden til kupevifta (for de som ikke har ACC) ryker, ofte er grunnen til det at selve kupevifta begynner å bli sliten og dermed trekker mere strøm.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 des 2010, 18:19
- Bil: saab 9000cse 1996
Re: saab 9000 cse dørvifte
ser ut til at det da går mot bytte av klimapanel og dørvifter
takkfor svaret, og God jul !
takkfor svaret, og God jul !