Bytte av stereo i Saab 9-3 2004 (HJELP!)

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
joey694
Medlemsnummer: 95529
Navn: Johannes Johannessen
Bil: 2004. Saab 9-3 1.8t
Sted: Hvasser

Bytte av stereo i Saab 9-3 2004 (HJELP!)

Legg inn av joey694 » 19 jul 2012, 11:30

Jeg har nå bestemt meg for å oppgradere anlegget i saab'n og har tenkt til å bytte ut orginal spilleren med en vanlig cd spiller. det anlegget som står i bilen er den stereo pakken på 7 høytalere, forsterker under setet og spiller uten skjerm.. jeg har sett fler bilder på nettet av folk som har fått tilpasset både 1din og 2din spillere i denne bilen, men finner ingen adapter kit selv.. jeg har allerede prøvd å ta ut spilleren for å se litt på baksiden og åssen jeg evnt kunne lagd en adapter selv, men SELVFØLGELIG starter jo ikke bilen uten spilleren koblet til, så lurer på om noen har vært bori dette som kan veilede meg litt videre! :)

har også sett at mange pleier å sette spilleren inn der cd rommen står, men dette er egentlig ikke intressant for meg..
håper det er noen her inne som kan hjelpe meg, for får jeg dette til så blir det et H****** anlegg i denne bilen! :)

Brukeravatar
mazlic
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: N1852
Navn: Are
Bil: Saab 9-3 1.8t.
Sted: Førde

Re: Bytte av stereo i Saab 9-3 2004 (HJELP!)

Legg inn av mazlic » 22 jul 2012, 16:45

Hei. og bytte ut den orginale spilleren på 9-3 fra 2003 til 2006 mod er nesten umulig og få til. Som du allerede har oppdaget starter ikkje bilen uten hovedenheten montert da denne styrer en del av funksjonene i bilen. Det er og fiberoptisk kabling fra hovedenheten og til cd-veksleren og forsterkerene.
Om du er interesert i litt bedre lyd kan du oppgradere til 13 høgtalere samt orginal forsterker i bagasjen. Dette er en forholdsvis lett job da kablene ligger klare.
Det ligger og en del veiledninger ute på det svenske forumet der det er forklart måter og koble på ettermarkeds forsterkere.
Eneste måten og kunne benytte seg av en uorginal spiller er desverre og montere den et anna sted i bilen.
Om du søker litt rundt på forumet her og på det svenske forumet finner du masse info om dette emnet.

Svar