Har et forsete i min 9-5 som ikke varmer lenger. Kommer frem til at det må være brudd i varmetråden. Hva er beste måten å skjøte dette på? Hørt at noen lodder det, men vil det holde med tanke på at varmetråden blir ganske varm og kanskje smelter loddetinnet? Har vurdert kabelsko-skjøt, men det vil vel føre til en klump i setet, som hverken er fin og se på eller god å sitte på?
En annen ting... Brudd i 2 varmetråder i bakruta, kan dette fikses på noen måte?
Hvordan skjøte varmetråd i sete?
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Hvordan skjøte varmetråd i sete?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Re: Hvordan skjøte varmetråd i sete?
Lodde er tingen i setet, funker fint og hvis tråen blir så varm at tinnet smelter så har ikke du rumpa i det setet for å si det sånn
Varmetråen i setevarmen blir ikke i nærheten av smeltetempraturen av tinnet så det er ingen fare. For bakruta finns det "maling" som kan strykes på, men om det funker 100 vet jeg ikke. Men ser ingen annen måte å fikse det på, kan ikke loddes på noen måte så noe må limes eller males over bruddet.

- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Hvordan skjøte varmetråd i sete?
Takk for svar. Ser nå at loddetinn smelter først ved 300 grader, og da har du rett i at jeg ikke hadde sitti i det setet99Turbo skrev:Lodde er tingen i setet, funker fint og hvis tråen blir så varm at tinnet smelter så har ikke du rumpa i det setet for å si det sånnVarmetråen i setevarmen blir ikke i nærheten av smeltetempraturen av tinnet så det er ingen fare. For bakruta finns det "maling" som kan strykes på, men om det funker 100 vet jeg ikke. Men ser ingen annen måte å fikse det på, kan ikke loddes på noen måte så noe må limes eller males over bruddet.

MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat