Hei, jeg trenger litt hjelp her.
Etter et dieselfilterbytter forrige uke oppdaget jeg i dag at det rant diesel fra filteret når motoren var i gang.
Feilen ble lokalisert og det viser seg å være vannindikatoren som sitter skrudd inn i filteret som lakk.
Ett mislykket forsøk på å stramme denne i håp om at det var pakkingen som lakk så knakk hele sensoren.
Jeg kan plugge filteret så det ikke lekker med den pluggen som fulgte med filteret, men sensoren er koblet til ECM, stift 74 og jeg tror systemet vil gnåle mye hvis jeg ikke gjør noe med det elektriske.
Er det noen av dere som vet hva denne sensoren sender ut på pinne 1? kan jeg sette inn en motstand og lure ECM til å tro at alt er i skjønneste orden?
Sensoren skal selvsagt byttes, men jeg misstenker at det er litt leveringstid på den....
Please advise...
Z19DT 2007 - Vannindikator knekt, hvordan koble bort?
Moderator: Moderatorer
- oyvindh N2656
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 39
- Registrert: 02 aug 2013, 13:06
- Medlemsnummer: N2656
- Bil: Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Z19DT 2007 - Vannindikator knekt, hvordan koble bort?
- Øyvind
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI