Er avstanden fra senter til rotors ytterpunkt og høyde på rotoren like hos alle produsenter?
Ser at det betegnes "Bosch-system" og andre, men alt passer vel sammen slik at fordeler fra X passer sammen med rotor fra Y ?
Speedparts skriver ikke produsenten til tenningsdelene. Det er litt synd fordi jeg stoler mer på en kjent merke enn noe billig jalla, men Bosch tar over 900 kroner for et Bosch fordelerlokk via Meca. Da må jeg nesten stole på at Speedparts del er god nok til 150 Kr.
Rotor og fordeler. Alle produsenter deler like dim.?
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Rotor og fordeler. Alle produsenter deler like dim.?
Et fordelerlokk fra produsent A og produsent B til samme motor skal i utgangspunktet være likt, det samme med rotor.
...det kan vel og merke være lurt å visuelt sjekke nye deler når man monterer deler, feil forekommer i delekataloger etc.
...det kan vel og merke være lurt å visuelt sjekke nye deler når man monterer deler, feil forekommer i delekataloger etc.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Rotor og fordeler. Alle produsenter deler like dim.?
Biltema har sikkert også.. Kosta 150-200,- for fordelerlokk og rotor der sist jeg kjøpte ihvertfall.. Og om høyden og slikt er forskjellig til eldre har ingenting å si så lenge rotoren byttes også slik at det er likt. Regner med det er flere modeller som bruker samme lokk og rotor.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.