speil

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Bakmusknaggen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

speil

Legg inn av Bakmusknaggen » 03 feb 2014, 00:12

Den lille knappen ved siden av knappen til justering av speil på sjåførsiden på min 9-5 har ingen fungsjon. Det står at den knappen vipper speilet ned ved rygging men ingen ting hender, kan det være at bryteren en gang kan være byttet slik at min bil type Vector ikke har denne fungsjonen? Eller at den er deffekt? Speilet fungerer normalt ved vanlig regulering. :D

Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Re: speil

Legg inn av Kato » 04 feb 2014, 13:54

I fall det her ikke er tale om en svikt, er det nok heller dette med "pakker" som gjelder.

Ettersom du ikke nevner årsmodell, tar jeg utgangspunkt i vår tidligere modell Vector 2006. Den hadde slik funksjon, noe jeg tror kom som følge av enten Horisontpakke (Elektrisk innfelling av sidespeil (EFM) og inn- og utvendige speil med automatisk avblending (ADM3)), eller kanskje Pilotpakke med bl.a "Elektrisk regulerbare forseter - minne på førersetet (EAS2-1M) -".

Dersom det er "speilpakka" som gjorde susen, så var denne tilgjengelig i to andre utstyrspakker for Vector, Activepakke og Activepakke m/nivå (for SportsCombi).

"Ryggefunksjonen" virker ellers slik at gearvelger må settes i posisjon for revers, og så trykkes knappen.

I brukermanualen for Saab står det i noen kapitler gjerne en * som henvisning til ekstrautstyr. Har du sett om dette gjelder i ditt tilfelle?
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 04 feb 2014, 13:56

Prøv å sett bilen i revers før du trykker på knappen hvis du ikke har gjort dette.
På min 08 9-3 med manuell kasse må man ha bilen i revers for at funksjonen skal fungere slik Kato sier. I det jeg setter bilen i bevegelse forover så justerer speilet seg opp igjen av seg selv.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Bakmusknaggen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Legg inn av Bakmusknaggen » 04 feb 2014, 15:51

Min er en 02, hvilken utstyrspakke den har vet jeg ikke, men den har manuelle stoler i delskinn, manuelt bendbart speil i taket og ellers mange knapper som har blindplugg så jeg regner med at bilen min er ingen utstyrsbombe akkurat. Rart den har denne knappen?:)

Svar