Kato skrev:Nei, dette settet med sikringer får spenning inn direkte fra batteriet igjennom "krimpen", såkallt "+30 spenning", og skal da være tilført uavhengig av om tenningsnøkkel er i eller ikke.
Måleresultatet som du får er jo noe spesielt, for å si det forsiktig. Utfører du målingene med plussproben på sikringene og den negative proben på et godt, bart punkt på chassis - eller aller helst på den negative polen på batteriet?
Hvilke andre (hoved-)lys tåkelysene skal fungere sammen med, er avhengig av hvilken av tre konfigurasjoner dette er "programmert" til, styrt av hvilke markeder bilen leveres til. Utfør målingene når du har lys i knappen, og mål på sikringen, én ende om gangen, og trekk så sikringen og se hva du da får i hvert av kontaktpunktene i holderen.
Bakre tåkelys får vi ta etterhvert, men som er nevnt tidligere i tråden er indikasjon for påslått (og fungerende) lys her gitt i instrumentpanelet - og ikke i bryteren.
Forståelig at dette hørtes rart ut, målte på feil måte

Gjorde det igjen, og voila, full pott på alle sikringene.
Skal tåkelysreleet klikke når jeg trykker på tåkelysknappen? Gjør nemlig ikke det.
Også en ting jeg kom på, den kontakten som ligger bak venstre hovedlykt sitter DØNN fast, prøde å jukke den litt med en skrutrekker men endte bare opp med å knekke den røde plastbiten man trekker ut. Kan denne kontakten være årsaken kanskje?
