Hei
Jeg har en 2006 9-5 1.9 TID STV.
Begge de nedre bremselysene lyser konstant, mens det øverste fungerer som normalt. Pærer er byttet, men samme feil. Dersom bilen slås på uten å trykke inn bremsen, lyser også de to nedre bremselysene.
Noen tips til hva som kan være feil?
Bremselys som ikke slukker
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Bremselys som ikke slukker
Tips til mulige feil er i lampeholdarane til bremselysa, jordfeil (felles jordpunkt under venstre lykt) evt gnag på isolasjonen til ledningane - somregel vert det gnag i overgongen mellom karosseri og bakluka. E riaf nokre pukt du kan enkelt sjekke opp i, lykke til! Kan for all del verefleire mulige feil, men desse feilkildene er iaf dei eg kjem på i farta.
Takk for tips. Det kan også legges til at ved tilkobling av henger, går sikringen for både baklys og bremselys på en side (husker i farta ikke hvilken side)
Har derfor testet å koble fra strøm til hengerfeste ved å klople av kontakt i hjulbrønn. Dette hadde ingen innvirkning, så jeg tror ikke dette er årsaken heller?
Har derfor testet å koble fra strøm til hengerfeste ved å klople av kontakt i hjulbrønn. Dette hadde ingen innvirkning, så jeg tror ikke dette er årsaken heller?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Sjekket at pæren er montert riktig i holderen? Sett på parklys og se hvordan det lyser da 

Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.