Pioneer Avic F950 DAB - innstillinger nullstilles når jeg slår av tenningen

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
ZeEven
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 39
Registrert: 25 nov 2013, 18:16
Bil: '02 9-5 Vector stasjonsvogn

Pioneer Avic F950 DAB - innstillinger nullstilles når jeg slår av tenningen

Legg inn av ZeEven » 10 aug 2015, 14:45

Hei!
Jeg har akkurat innstallert en Pioneer Avic F950DAB i min MY02 9-5 stasjonsvogn. Har montert forsterker i bagasjerommet, og lyden er bare fryd og gammen. MEN; hver gang jeg slår av tenningen nullstilles alle radiokanaler som er programmert, samt at lydjusteringer og slikt går tilbake til default. Andre innstillinger som farge på knapper og tilkobling til iPhone forblir derimot lagret. Videre er det ikke lenger slik at stereoen blir stående på når jeg skrur av bilen, men lar nøkkelen stå i tenningen, slik det var med originalanlegget. Jeg har koblet anlegget med de to standard ISO-kontaktene (en for strøm og slikt, og en for lyd direkte fra spiller, sistnevnte må kobles i da det er dobbeltkontakt). Det angis i brukermanualen at orange/white-kabel må kobles rett for at spilleren automatisk skal bytte mellom dag- og nattmodus for navigasjon (nå er det full lysstyrke hele døgnet, som er litt slitsomt på natta). Jeg har oppdatert til siste firmware 1.06.

Mine spørsmål blir da:
1. Er det noe feil med koblingen som gjør at alt nullstilles hele tiden?
2. Hvordan kan jeg koble for at strømmen forblir etter at bilen er av, men nøkkelen fortsatt er i?
3. Hvordan får jeg koblet slik at spilleren vet når det er natt? (Klokkefunksjonen fungerer, så er ikke så enkelt som å justere etter tid)
'02 9-5 2.0T Vector stasjonsvogn (Steg 1 ved MGMotor.no)

Åge
Innlegg: 28
Registrert: 22 feb 2015, 22:12

Re: Pioneer Avic F950 DAB - innstillinger nullstilles når jeg slår av tenningen

Legg inn av Åge » 10 aug 2015, 22:27

Du må sikkert bytte om rød og gul ledning på adapteret mellom spiller og originalkontakten for å få spilleren til å holde på innstillingene:)

Mixengja
Innlegg: 2
Registrert: 16 sep 2015, 07:49

Re: Pioneer Avic F950 DAB - innstillinger nullstilles når jeg slår av tenningen

Legg inn av Mixengja » 16 sep 2015, 08:44

I wanted to give this to us for a long time, I'm very happy.

Svar