Diagnose verktøy
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Diagnose verktøy
Hvilket diagnoseverktøy skal jeg velge til min bil? Hva har dere for bare å lese av feilkoder, og hva har dere for litt større programmerings jobber? Kom med tips!
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Diagnose verktøy
Hei!
Når det gjeld slike standard-duppedingsar som les og slettar OBD-koder finn du monge erfaringar her: viewtopic.php?f=37&t=33367
Skal du ha noko som kan programere vel du eit Tech2-apparat, då ha du alle dei funksjonane du treng.
Når det gjeld slike standard-duppedingsar som les og slettar OBD-koder finn du monge erfaringar her: viewtopic.php?f=37&t=33367
Skal du ha noko som kan programere vel du eit Tech2-apparat, då ha du alle dei funksjonane du treng.
Tech 2 er grådig kjekt det. Bestillte min fra ali express, billigste som var annonsert, uten oppbevaringsboks, med saab programvare ferdig installert. (Husk at du må spesifisere at du skal ha saab programvare) Plug and play. Eneste er når du skal bruke tis2000 på pc, da blir det litt kinkig. Lastet ned tis 2000 fra nettet. Søker du litt på nettet så er det lagt ut på forum prosedyre og alt du trenger for å få det til å funke. Brukte noen dager på å finne ut av det, og finne rette usb-seriell port, og å laste inn windows xp på gammel laptop. Men det funket til slutt veldig bra. Betalte litt over 2000 kr for min tech 2, med frakt.
2002 9-5 Aero automat
Hei.
Vil Tech 2 saken du kjøpte kunne lese av verdier og kunne kjøre regenerering på en 9-5?
Vil Tech 2 saken du kjøpte kunne lese av verdier og kunne kjøre regenerering på en 9-5?
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: RE: Re: Diagnose verktøy
Ja.goddis skrev:Hei.
Det du ikke får til med tech2 er ikke verdt å gjøre.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Bilen min har fått problemer igjen, så den må regenereres.
Hver regenerering koster meg ca 2000 kr, så en investering for egen Tech 2 til 2500-3000 vil ikke være langt unna.
Følger det med gode manualer som hvordan en gjør ting, eller må en ha kunnskapen selv?
Har brukt litt PCMCIA kort og slikt tidligere ifm software oppgraderinger, men det begynner å bli noen år siden.
Hver regenerering koster meg ca 2000 kr, så en investering for egen Tech 2 til 2500-3000 vil ikke være langt unna.
Følger det med gode manualer som hvordan en gjør ting, eller må en ha kunnskapen selv?
Har brukt litt PCMCIA kort og slikt tidligere ifm software oppgraderinger, men det begynner å bli noen år siden.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: RE: Re: Diagnose verktøy
Man må lære seg det meste selv egentlig, men det kommer seg sakte men sikkert.goddis skrev:Bilen min har fått problemer igjen, så den må regenereres.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Hei, har du link til der du kjøpe din Tech2 fra?ut218 skrev:Tech 2 er grådig kjekt det. Bestillte min fra ali express, billigste som var annonsert, uten oppbevaringsboks, med saab programvare ferdig installert. (Husk at du må spesifisere at du skal ha saab programvare) Plug and play. Eneste er når du skal bruke tis2000 på pc, da blir det litt kinkig. Lastet ned tis 2000 fra nettet. Søker du litt på nettet så er det lagt ut på forum prosedyre og alt du trenger for å få det til å funke. Brukte noen dager på å finne ut av det, og finne rette usb-seriell port, og å laste inn windows xp på gammel laptop. Men det funket til slutt veldig bra. Betalte litt over 2000 kr for min tech 2, med frakt.
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
Da har tech II vært testet for første gang.
Check engine meldingen kom på i dag, så da var det frem med apparatet.
Har en 2006 modell 1,9 TiD, men den fant bilen ved å velge 2007 versjonen og CAN påmontert.
Sjekket kode, og den viste som før kode for partikkelfilter.
Letet meg da frem til regenerering, og kjørte denne.
Egentlig ganske selvforklarende. Apparatet forklarte hva du skulle gjøre og startet opp selv med regenereringen.
Litt skremmende å se turtallet stige av seg selv, men regnereringen kjørte seg ferdig den. Det eneste er at den fremdeles står på 78% i stedet for 70% når jeg avsluttet. Vet ikke om jeg burde trykket "stop regen" istedet for exit.?
Check engine meldingen kom på i dag, så da var det frem med apparatet.
Har en 2006 modell 1,9 TiD, men den fant bilen ved å velge 2007 versjonen og CAN påmontert.
Sjekket kode, og den viste som før kode for partikkelfilter.
Letet meg da frem til regenerering, og kjørte denne.
Egentlig ganske selvforklarende. Apparatet forklarte hva du skulle gjøre og startet opp selv med regenereringen.
Litt skremmende å se turtallet stige av seg selv, men regnereringen kjørte seg ferdig den. Det eneste er at den fremdeles står på 78% i stedet for 70% når jeg avsluttet. Vet ikke om jeg burde trykket "stop regen" istedet for exit.?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Står en notis om at ved manuell regenerering vert verdien sett til 70%. Dette vil justere seg etterkvart som du køyrer og det vert køyrt automatisk regenerering.