Hei.
I går kom varsellampen på bremselys og jeg ser så at venstre bremselys var gått,men det var også 2-3 stk av de små pærene i det tredje bremselyset som sitter på bakluka.
Jeg har aldri byttet disse før og lurer derfor på om det er mulig å bytte disse småpærene som har slukket eller må hele rekka byttes?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skifte pære på bremselys i bakrute?
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Skifte pære på bremselys i bakrute?
Du skriv ikkje kva bil du har, men det går å bytte desse på endel modellar ja.
Glemte det helt. Har en 9.5 stasjonsvogn, 2.0T 06 mod.Hjelle, N6 skrev:Du skriv ikkje kva bil du har, men det går å bytte desse på endel modellar ja.
Det ser ut som det er 2 stk pærer som har slukket der. Kan ikke finne info om hva type pære det er.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
På estate er det desverre dioder, slik at du må bytte heile enheita, om du ikkje er en racer med loddebolten og byttar ut diodene...
Ny diodeenheit kostar ca 5-600 kroner hjå din lokale Saab forhandlar, og har delenummer 5407572 ifall du vil handle den via internett.
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
Takk Jeg er ikke en racer med loddebolt,så det må nok skiftes. Er en Vector dette,om det skulle ha noe å si...Men er vel en diode stripe dette uansett.Hjelle, N6 skrev:På estate er det desverre dioder, slik at du må bytte heile enheita, om du ikkje er en racer med loddebolten og byttar ut diodene...
Ny diodeenheit kostar ca 5-600 kroner hjå din lokale Saab forhandlar, og har delenummer 5407572 ifall du vil handle den via internett.
Takk. Jeg får prøve å åpne opp dekslet baki ruta og nappe ut en og se om de ligner
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
LEDene er loddet fast, så det var dette med mannen bak loddebolten, da .
Jeg har reparert ett slikt lys på en 01 9-5. Da var det vakkel i en malje som fører spenning fra den ene siden av printkortet til den andre. Men symptom var da at alle LED ble mørke fra tid til annen; typisk når bakluka ble smelt igjen. Så dette er nok ikke tilfellet hos deg.
Jeg har reparert ett slikt lys på en 01 9-5. Da var det vakkel i en malje som fører spenning fra den ene siden av printkortet til den andre. Men symptom var da at alle LED ble mørke fra tid til annen; typisk når bakluka ble smelt igjen. Så dette er nok ikke tilfellet hos deg.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.