Side 1 av 2
Fuktighet og noe som stjeler strøm
Lagt inn: 10 feb 2007, 16:37
av lie_N509
Jeg bruker bilen lite, nå som jeg er i militæret. Men jeg fikk nytt batteri til jul, og nå har den stått 3 uker uten å bli brukt. Er det normalt at batteriet skal bli HELT tomt på den tiden? Hva kan trekke strøm?
Og den jævla fuktigheten irriterer meg grenseløst. Nå er jeg nødt til å kjøre med vinduene litt åpne, for å forhindre at hele bilen dugger ned. Det skjer vanvittig fort. Hvor kan dette komme fra?
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:07
av KongerudN344
Er nok noe som trekker mer strøm enn det skal gjøre her, men noe strøm vil nye biler trekke.
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:10
av turban
Re: Fuktighet og noe som stjeler strøm
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:25
av Ingvar N629
lie_N509 skrev:Og den jævla fuktigheten irriterer meg grenseløst. Nå er jeg nødt til å kjøre med vinduene litt åpne, for å forhindre at hele bilen dugger ned. Det skjer vanvittig fort. Hvor kan dette komme fra?
Lekk varmeapparatregister?
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:34
av KongerudN344
Hvordan er bilen når du bruker den mye da?
Opelen jeg kjører (

) er akkurat sånn, blir klissbløtt inni der når den står rolig og ikke brukes. Er sånn at jeg nesten må bytte bukse etter og ha kjørt altså, men dersom jeg bruker bilen hver dag er det ikke noe problem i det hele tatt... Generelt lekk er vel kanskje diagnosen da?
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:35
av lie_N509
Prøvd dette? Virker det? Kan være verdt å prøve, det koster jo ikke stort.
Ingvar, ingen anelse, hvordan sjekker jeg?
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:39
av Ingvar N629
Du får en søtlig lukt i bilen, og tørker du rutene så ser du at det ikke er bare vann.
Lagt inn: 10 feb 2007, 17:46
av lie_N509
Hmm virker ikke som det er det. Med en gang jeg tar luften vekk fra vinduene dugger de igjen, og særlig sidevinduene er vanskelige å holde duggfrie. Det skal jo åpenlyst ikke være sånn. Skrur jeg av bilen og bare sitter inni den, dugger det igjen på kanskje 1 minutt. Irriterende! I og med at det nå har vært minus-grader og tørt en god stund, kan det vel ikke være fuktighet gjennom hull som har lagt seg heller. Jeg holder heller en knapp på noe varme-greier som lekker når bilen brukes...(?)
Lagt inn: 10 feb 2007, 18:06
av matrox N522
En kamerat av meg som hadde problemer med dette, og der måtte varmeapperatregisteret skiftes tror jeg.
Var noe lekasje, så det ble rimelig fuktig inne i bilen. Dugget igjen hele jævla tida, så vindu trikset måtte brukes.
Det var på en ng900...
Lagt inn: 10 feb 2007, 18:08
av Eirik
Har du vaska rutene skikkelig? Dugget bruker å sette seg lettere om vinduene er skitne. Kan jo og tenkes at du trekker med deg snø og fuktighet inn i bilen når du setter deg inn.
Lagt inn: 10 feb 2007, 18:32
av lie_N509
Matrox, det kan tenkes du er innpå noe. Jeg får få en eller annen til å sjekke om/når jeg gidder. Saken er at jeg er bare hjemme en uke om gangen, så det blir ikke så mye tid til sånt. Særlig da jeg heller setter den på verksted enn å kuke selv.
Vinduene er nok skitne ja, og jeg drar jo med snø inn, men ikke i de mengdene som det burde vært i forhold til duggen...
Lagt inn: 10 feb 2007, 18:36
av turban
lie_N509 skrev:
Prøvd dette? Virker det? Kan være verdt å prøve, det koster jo ikke stort.
Ingvar, ingen anelse, hvordan sjekker jeg?
Jeg brukte det på bilen min når baklykta hadde sprukket, men da var det også 10-15 varme ute.
Vet ikke hvilken effekt denne vil ha når temperaturen har sunket til under 0.
Kan kanskje kombineres med en bitte bitte liten kupevifte slik at temperaturen i bilen ligger på 2-3+ grader.
Lagt inn: 11 feb 2007, 00:29
av Tor N12
Jeg vet ikke hva som stjeler strøm i bilen din men det eneste som er uorginalt på din av elektrisk utstyr er vel stereoen, start med å koble den bort å se om det blir bedre da.
Når det gjelder fuktighet... bilen din stod jo her leeenge og jeg brukte den jo et par ganger, merket ikke noe galt da... Har den blitt verre i det siste da eller?
Sikker på at du ikke tabber deg ut og at resirk-knappen på ac'n står inne da?

Hvis det ikke er dette så er det vel sansynligvis varmeapparatregisteret

Lagt inn: 11 feb 2007, 01:01
av na_X
Prøv å mål med et ampere meter ved å ta av pluss pol på batteriet også mål fra der du tar av også til pluss polen. Se hvor mye strøm den trekker, også kan du koble fra en ting som f.eks: anlegget også se hvor mye strøm det trekker uten anlegget. Vil jo uansett gå noen milliampere til f.eks: klokke og minne på spilleren. Hvis det går veldig liten strøm så kan det jo være batteriet som begynner å bli gåent.
Lagt inn: 11 feb 2007, 02:03
av matrox N522