AS 2 eller 3??

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
tranceman N366
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 401
Registrert: 04 feb 2004, 01:00
Sted: Andenes

AS 2 eller 3??

Legg inn av tranceman N366 » 25 feb 2004, 16:25

Hei.

Som mange andre liker jeg å lytte til musikk når jeg kjører. Det er ikke slik at jeg vil at alle innen 50km radius skal høre på, men jeg liker litt trøkk.

Jeg skal kjøpe en 9-5 estate og musikkanlegget har litt å si.

Da lurer jeg på om det er kjempestor forskjell på anleggene til Saab 9-5, AS 2 og AS 3? Går det an å bygge på disse anleggene?



Takk for hjelpen!

Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 533
Registrert: 16 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Legg inn av Orjan N235 » 25 feb 2004, 18:21

Har du ikke kjoopt bil ennaa?
Vel, jeg skal ikke si noe da jeg selv brukte ett aars tid foer jeg edelig fant den "utvalgte".
Jeg lurte ogsaa paa forskjellene AS2 vs. AS3. Trodde det var bare aa sette inn en exrta sub+forsterker. I ettertid fant jeg ut at AS2 har Pioneer komponenter, mens AS3 har Harman&Kardon komponenter + AS3 har et annet lednigsnett. Skal du oppgradere fra AS2 til et ekte AS3 kan dette bli en kostbar affaere (noe jeg beklagelig ikke trodde). Staar en med to biler paa handa, der stereo'n er eneste forskjell, ville jeg nok strekt meg litt lenger for den med AS3. Vet ikke hvor mye extra en maatte gi for dette nytt, men det er nok verdt mellomlegget om en er litt mer enn gj.snitt opptatt av lyden. (let paa STCS's forum sine Elektronik-sider, der kan du finne en del int.)

Som alle vet: mye vil ha mer. Da jeg var paa utkikk snuste jeg litt paa 2.3 Er jeg helt paa jordet hvis disse gaar for ca 10000,- mer enn en tilsvarende 2.0?? Er forsikringen mye hoeyere for disse? (bare hypotetiske sp.maal da jeg ikke har tenkt aa betale ca 14 tusinger for noen ny omreg.)

Apropos omreg: et tips: Velger du automat saa veier den 1610 kg, altsaa 11 kg over en av statens mange lureskatte-grense for omreg. Manuell veier 1575 saa vidt jeg husker, og du slipper unna med ca 3 tusinger mindre i omreg (som om det liksom skulle vaere en mindre jobb aa omreg en lettere/gamlere bil-jeg blir kvalm av tanken).

Gi lyd naar du har funnet din "utvalgte"

Mvh
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 25 feb 2004, 18:28

Vi har AS2 i vår 9-5 Estate. Jeg liker også litt høy lyd og jeg vil påstå at AS2 er mer enn bra nokk for de fleste. Går du for AS3 ser jeg i alle fall ingen grunn til å bygge på anlegget. Det er et fett anlegg. Det beste er jo så klart å spørre om og få høre på ett oss din lokale Saab forhandler, så du kan gjøre deg opp en mening selv. Mener å ha hørt at det ikke er bare, bare og bygge om disse anleggene. Det er det sikkert andre her inne som vet mer om?

Lykke til med kjøpet! Du vil ikke bli skuffet over valget! :D
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 feb 2004, 21:57

Ørjan: En må desverre legge meir enn 10kkr imellom for ein 2.3, det var mellomlegget når bilen var ny (ihvertfall som varebil) Trur det er snakk om ihvertfall 20kkr, om ikkje meir.

Ang. forsikringa har eg ikkje rekna på 2.0t, men Aero'n er ikkje so røyte galen å forsikre på meg, rundt 12kkr med fri km og full kasko. Huskar ikkje heilt 100%, men det var ikkje gale i det heile tatt.

Svar