Navigasjon og kartgrunnlag

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
BjørnR

Navigasjon og kartgrunnlag

Legg inn av BjørnR » 05 apr 2004, 12:35

Har en ny 93 1.8T Vector Sport (grom grom bil...) men oppdaget at kartgrunnlaget på navigasjonen slutter 6-7 mil nord for Oslo (resten av Norge er borte)! I BMW og andre biler med navigasjon finnes hele kartgrunnlaget!!! Har Saab valgt et dårlig kartsystem???

Gjest

Legg inn av Gjest » 05 apr 2004, 14:50

Nei.... Saab har ikke valgt dårlige kart.
Leverandør av kartgrunnlag er så vidt jeg vet NavTech, samme som leverer kart til Garmin mf.
Det kom nye kart med dekning for hele Norge ned til gatenavn / nr.
Har det selv og det funker stort sett meget bra.
Spørsmålet er bare når og om det kommer oppdateringer til Saaben

jkl

Brukeravatar
jan N014
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 03 mar 2003, 01:00
Sted: Sørum

Legg inn av jan N014 » 05 apr 2004, 15:01

Ny DVD finns ikke til Saaben.
Klippet om original systemet til 9-3:

NAVTEQ Saab 9-3 DVD Europa Frühling/Sommer 2003
Saab 9-3 ab Bj. 01/2003
System: Delphi - (SDAL)
Enthält Westeuropa: Benelux(B, NL, L), Frankreich(MC, AND), Deutschland, Spanien/Portugal, Österreich, Schweiz, Schweden, Dänemark, Italien und England/Irland
Version Frühling/Sommer 2003
TMC für B, CH, D, DK, E, F, I, NL, S
Medium: DVD
(1ntsaab)


EUR 289.00

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 05 apr 2004, 16:37

Det er ein skuffelse ja, eg prøvde både i 9-3 og 9-5 med labert resultat, Ålesund fanns ikkje i lista ein gong....

Gjest

Legg inn av Gjest » 05 apr 2004, 17:14

Hjelle, N6 skrev:Det er ein skuffelse ja, eg prøvde både i 9-3 og 9-5 med labert resultat, Ålesund fanns ikkje i lista ein gong....
Nettopp, og det betyr at ingen nord for sinsenkrysset gidder å kjøpe Saab med navigasjon...

Fikk en mail av Navtech, og det virker ikke som det kommer noe før neste sommer (2005)! Det er helt latterlig, når dette er kart som er digitalisert for 15 år siden...

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 05 apr 2004, 18:44

Anonymous skrev:
Hjelle, N6 skrev:Det er ein skuffelse ja, eg prøvde både i 9-3 og 9-5 med labert resultat, Ålesund fanns ikkje i lista ein gong....
Nettopp, og det betyr at ingen nord for sinsenkrysset gidder å kjøpe Saab med navigasjon...

Fikk en mail av Navtech, og det virker ikke som det kommer noe før neste sommer (2005)! Det er helt latterlig, når dette er kart som er digitalisert for 15 år siden...
Eg har ihvertfall funne ut at PDA (selfølgelig med GPS) med Tom-tom programmvare er den beste løysinga, då har en også muligheit å bruke navigasjonssystemet andre plassar enn i bilen. Synd, for på dei nyare bilane med stor skjerm kunne navigasjon der vorte rett bra.

Brukeravatar
MrZ
Innlegg: 9
Registrert: 04 apr 2004, 01:00
Sted: Kalmar - Sweden
Kontakt:

Legg inn av MrZ » 05 apr 2004, 20:39

Kör 9-5 2002 med saab original navigator, den som kom innan den nuvarande med integrerad skärm i stereon.

Den jag har nu är alltså VDO Dayton (saab original tillbehör)
Var väl inte så där jätte detaljerad från början men sedan mjukvaru uppdateringen kom 2003 så blev det jättebra.

I princip ALLT finns med....

8)
Jag bor i Sverige!

BjørnR

Legg inn av BjørnR » 05 apr 2004, 22:46

MrZ skrev:Kör 9-5 2002 med saab original navigator, den som kom innan den nuvarande med integrerad skärm i stereon.

Den jag har nu är alltså VDO Dayton (saab original tillbehör)
Var väl inte så där jätte detaljerad från början men sedan mjukvaru uppdateringen kom 2003 så blev det jättebra.

I princip ALLT finns med....

8)
...for Sverige ja. Sverige er komplett på min DVD, men Norge er knapt tegnet opp....

Svar