Ting og tang ang. stereoutskifting

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Harald N1080
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 10 jul 2006, 07:59
Medlemsnummer: 1018
Navn: Harald Halvorsen
Bil: '02 9-3 SE 2,0t
Sted: Sadness
Kontakt:

Ting og tang ang. stereoutskifting

Legg inn av Harald N1080 » 28 feb 2008, 22:04

Who!
Skal si det så bra ut her da! Lenge siden jeg har vært innom forumet nå. Bra jobba!

Anyway...

Jeg har store, SYKT plagsomme problemer med den originale cd-spilleren i bilen min (02 9-3 SE).
Musikken forsvinner (gjelder både CD og radio) og "Radio Code" kommer opp. Det er bare lyden som forsvinner, så når den kommer på igjen, så "er CDen på et annet sted" enn da lyden forsvant, hvis dere skjønner.
Jeg har hatt bilen inne til en Tek2-scan, men de fant ingenting. Problemet var vel kanskje at feilen ikke oppstod da de scannet den.
Den kommer nemlig helt uregelmessig. Det kan gå tre dager uten problemer, eller det kan gå tre sekunder mellom hver gang. Og lyden kan være borte i tre timer, eller den kommer tilbake etter tre sekunder. Skjønner? Og ingenting nytter når skiten skjer.
Slår jeg av/på spilleren, så står det fortsatt "Radio Code" i displayet. Hvis jeg parkerer bilen uten å slå av spilleren - noe jeg ofte glemmer, siden jeg ikke tenker over at jeg må slå av spilleren siden jeg tar tenninga.

Siden jeg ikke har funnet ut hva feilen kommer av, så kjøpte jeg en OBDII-scanner, men har ikke fått noe feil de to gangene jeg har testa, siden det selvsagt ikke skjedda da, hehe

Så nå er jeg lei :evil:

Jeg har funnet en 7" DVD/CD/DivX/GPS etc. spiller som jeg håper vil passe i bilen. Det er en standard "dobbel DIN" spiller, og jeg lurer da selvsagt på om min mistanke stemmer: Er originalspilleren i min bil dobbel DIN, eller er det et eller annet sært Saab-mål på den?

I samme slengen lurer jeg på, siden originalspilleren er "gift" med bilen - må jeg "gifte" den nye også, eller holder det å stappe den i og koble den opp etter beste evne?

Brukeravatar
aero01
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 139
Registrert: 02 aug 2005, 01:00
Sted: Klæbu

Re: Ting og tang ang. stereoutskifting

Legg inn av aero01 » 29 feb 2008, 00:17

Høres ut som om radioen din er på vei til å ta kvelden ja er ikke den første som gjør det...går nokk ann å sende den inn til rep . men om det "lønner" seg er en annen sak.
Trenger ikke å gifte inn den nye spilleren nei(trengs kun hvis du skal inn med en annen originalradio å da må du skille den gamle radioen fra bilen først. )bare å koble ivei 8)

Svar