Sikring for el-vindu + sentr.l

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Sikring for el-vindu + sentr.lås

Legg inn av B.Elle N126 » 08 mai 2003, 22:16

Da jeg kjøpte min 87' 900 hadde det nylig vært brekk i bilen, iflg selger fungerte både el-vindu og sentral-lås før brekk, men altså ikke på førersiden nå. Jeg er tilbøyelig til å tro selger og første tanke er at felles + er borte til denne døren. Kan ikke finne noen sikring i motorrom til dette. Har også forstått at det skal være en ekstra sikringsboks under baksete på "nyere" 900, men det kan jeg ikke finne på min. Jeg kan høre et rele' klikke (høres ut som det er i døra) når jeg trykker på knappen for el-ruta. Noen som har tips om det finnes sikringer andre steder som kan være verd å sjekke før jeg begynner å plukke døre a biter.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Sikring for el-vindu + sentr.lås

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 mai 2003, 22:33

belle skrev:Da jeg kjøpte min 87' 900 hadde det nylig vært brekk i bilen, iflg selger fungerte både el-vindu og sentral-lås før brekk, men altså ikke på førersiden nå. Jeg er tilbøyelig til å tro selger og første tanke er at felles + er borte til denne døren. Kan ikke finne noen sikring i motorrom til dette. Har også forstått at det skal være en ekstra sikringsboks under baksete på "nyere" 900, men det kan jeg ikke finne på min. Jeg kan høre et rele' klikke (høres ut som det er i døra) når jeg trykker på knappen for el-ruta. Noen som har tips om det finnes sikringer andre steder som kan være verd å sjekke før jeg begynner å plukke døre a biter.
Etter det eg kan huske er det berre ei sikring for el.vindu på 900.

Den ekstra sikringsboksa finn du om du vippar fram seteputa på baksetet, då ser du at det er ei slags luke i teppet, vipp fram den og du vil finne nokre få sikringar. Men eg trur din er for gammal til å ha dette, lurer på om det kom fom. M88 eller M90.

Men er du sikker på om det ikkje er noko dårlig kontakt med straumen inn til døra då?

Dørtrekket er fort gjordt å få av, enkelt på 5-dørs, enklare på 3-dørs, då kan du sjå om det er noko kabelbrot eller dårlig kontakt i endane.
Ellers kan det vel verte problem med isolasjonen til ledningane akkurat i leddet når du opnar døra, kanskje det er der problemet ligg.

Svar