(ULØST) Varm luft en side, kald på den andre.
Moderator: Moderatorer
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 78
- Registrert: 18 jan 2008, 11:30
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
(ULØST) Varm luft en side, kald på den andre.
Har akkurat oppdaget dette. Prøvd å sette temp i alle mulig varianer , men fortsatt kald på førerside og varm på passasjer side. Følger en tråd på stcs, men ikke sett noe svar ennå. Noen som kjenner til dette ? Har sett noen tråder på 9-5, men ikke på 9-3. Bra det ikke er sol og sommer ute..
Sist redigert av ruuper#907 den 31 okt 2008, 18:37, redigert 2 ganger totalt.
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Har du prøvd å kalibrere anlegget? Vet ikke hvodan det er på 9-3 SC og SS, men på eldre konstruksjoner går det.. Da vil du event. få opp antall feil i displayet. Se i håndboka om det står noe der om kalibrering, eller resetting.
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 78
- Registrert: 18 jan 2008, 11:30
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
den gjør visst det automatisk hver 5. Oppstart
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Men hvorfor? har også dette problemet på min 9-5
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Jeg kalibrerte på 9-5, og det bråkte og ståkte i tillegg tok det mye tid. Virker som et mulig irritasjonsmoment at det skal skje hver 5. oppstart.ruuper#907 skrev:den gjør visst det automatisk hver 5. Oppstart
Test å starte en kalibrering manuelt dersom det er mulig. Koster ikke noe.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
På 9-5 er det et kjent problem, kan være en servomotor som tuller.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Litt OT, men gir det feilmelding på tech2'en?Børre N17 skrev:På 9-5 er det et kjent problem, kan være en servomotor som tuller.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Det gjør det på min, samt feilmelding 1-11 på ACC unit etter kalibrering.
Men tilbake til Ruuper: du har en 06 modell, da er den fortsatt innenfor garanti evt reklamasjon!
Men tilbake til Ruuper: du har en 06 modell, da er den fortsatt innenfor garanti evt reklamasjon!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 78
- Registrert: 18 jan 2008, 11:30
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Den er svensk importert, er vel bare 2 år da. Men skal sjekke med auto-huset.Børre N17 skrev:Det gjør det på min, samt feilmelding 1-11 på ACC unit etter kalibrering.
Men tilbake til Ruuper: du har en 06 modell, da er den fortsatt innenfor garanti evt reklamasjon!
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Ikke nødvendigvis. Om selve motoren er gåen så skal det settes feilkode, men om det er tannhjulsoverføringa fra motoren og ut til spjeldet som er gåen (fortsatt samme enhet) så vil motoren gå men spjeldet stå i ro. Da settes det ingen feilkode, og man må fysisk sjekke motorene. Dette har jeg måttet forklare for Din Bil også, virker som om ingen feilkoder = alt i orden for en del mekanikere.Stalfa skrev:Litt OT, men gir det feilmelding på tech2'en?Børre N17 skrev:På 9-5 er det et kjent problem, kan være en servomotor som tuller.
Uansett, problemer med varme/klimaanlegg på 9-5 og 9-3 er ofte pga en eller flere spjeldmotorer som har takket for seg. Men prøv en kalibrering først! Det skal også gjøres om bilen har vært strømløs (på 9-5 iallfall).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 78
- Registrert: 18 jan 2008, 11:30
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Står ikke i boka hvordan man kalibrerer 9-3. Står bare at den kalibrerer automatisk hver 5. oppstart. Noen som vet hvordan dette gjøres manuelt ?
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
På 9-3 SS/SC blir det som sagt før her kalibrert kvar femte oppstart (1 oppstart= at tenninga har vore av i minst 2 timar), om batteriet har vore fråkopla, eller om ACC-enheita har vore straumlaus på anna sett.
Det er heller ikkje mulig å kalibrere manuellt via panelet, en må inn med Tech2, ved hjelp av den kan det visstnok kalibrerast manuellt.
Det er heller ikkje mulig å kalibrere manuellt via panelet, en må inn med Tech2, ved hjelp av den kan det visstnok kalibrerast manuellt.
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 78
- Registrert: 18 jan 2008, 11:30
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Fikk bekreftet av auto-huset at det ikke var noen kampanje på problemet og at jeg bare hadde 2 års garanti..
En kuriositet var at den varme og kalde lufta i dag hadde byttet side... Artig greie dette her..
En kuriositet var at den varme og kalde lufta i dag hadde byttet side... Artig greie dette her..
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Ser det er en 06mod du har, har din 2 års garanti gått ut? Du har jo uansett 5år reklamasjon på bilen. Hva som er kriteriene for at det dekkes på reklamasjon husker jeg dog ikke. Men det står sikkert her.
25 Year anniversary of Saab 9000
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Varm luft en side, kald på den andre.
Dette til det firma som har imporert bilen, hvis det er privatperson som har importert bortfaller dette med reklamasjon og man må gå til forhandleren man kjøpte bilen av i utlandet..Eirik skrev:Ser det er en 06mod du har, har din 2 års garanti gått ut? Du har jo uansett 5år reklamasjon på bilen. Hva som er kriteriene for at det dekkes på reklamasjon husker jeg dog ikke. Men det står sikkert her.
Styrer med DAB og AUX