Hei!
Hva betyr dette, er det noen som veit?
Henviser bokstavene til kontaktene på viftemotoren?
Er det noen som har hatt denne feilen og fått den utbedret?
Og hvor sitter Resirkulerings/blande vifta?
B2410
Recirculation Motor. Short to B+
Recirculation Motor. Open Circuit / Short to Ground
Fault symptoms
• The cabin mists up.
• Bad air in cabin.
• The perceived cabin temperature is too high compared to the set temperature.
Conditions
The following conditions apply:
• A short to B+ is indicated when the output for the air recirculation motor is not activated and the voltage on pin 21 exceeds 9 V.
• A short to ground and open circuit is indicated when the output for the air recirculation motor is not activated and the voltage on pin 21 is below 3 V.
• Measured every 440 ms and 5 consecutive measurements are required to set a diagnostic trouble code.
• The diagnostic trouble code is deleted after the ignition has been switched on 20 times if the malfunction conditions have not been fulfilled.
• When the diagnostic trouble code has been set the output is switched off.
ACC Feilkode 21
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 02 jul 2008, 18:20
- Medlemsnummer: N1413
- Navn: Gunnar Lia
- Bil: Saab 9-5 1.9 Tid 2006
- Sted: Elverum, Hernes
ACC Feilkode 21
Gunnar
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: ACC Feilkode 21
Hei!
Det er ingen vifte for dette, resirkulasjon av lufta styres av et spjeld som åpnes/lukkes, og dette spjeldet styres av en motor som du nå har feilkode på. Denne kommer du til ved å ta ut hanskerommet, kan rote fram et bilde om du trenger.
Flyttes forresten til elektrisk.
Det er ingen vifte for dette, resirkulasjon av lufta styres av et spjeld som åpnes/lukkes, og dette spjeldet styres av en motor som du nå har feilkode på. Denne kommer du til ved å ta ut hanskerommet, kan rote fram et bilde om du trenger.
Flyttes forresten til elektrisk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Re: ACC Feilkode 21
Jeg får ikke noe feilkode men mistenker at spjeldet som resirkulerer lufta ikke lukkes. Jeg hører at noe skjer når jeg trykker på knappen, så det er ikke der feilen ligger.
Kjører jeg forbi en bondegård i 'resirkuler' blir det fremdeles jævli lukt i bilen
Hadde tenkt å få dette sjekket på en service eller noe, men dersom det er enkelt å gjøre selv så kan jo jeg prøve.
Bare noen sier hva jeg skal gjøre
Kjører jeg forbi en bondegård i 'resirkuler' blir det fremdeles jævli lukt i bilen

Hadde tenkt å få dette sjekket på en service eller noe, men dersom det er enkelt å gjøre selv så kan jo jeg prøve.
Bare noen sier hva jeg skal gjøre

Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Re: ACC Feilkode 21
Låner denne tråden litt. Har en 1999 9-5 som kupevifta stort sett ikke går på, men av og til våkner den til liv.
Får opp feilkode 21.
Ser det står at en må ta ut handskerommet for å komme til denne motoren. Er det noe enkel måte å fikse dette på kort sikt ved å bare fjerne den defekte motoren?
Er det mye jobb å komme til denne motoren, tenker på om dashbord +++ må ut?
Får opp feilkode 21.
Ser det står at en må ta ut handskerommet for å komme til denne motoren. Er det noe enkel måte å fikse dette på kort sikt ved å bare fjerne den defekte motoren?
Er det mye jobb å komme til denne motoren, tenker på om dashbord +++ må ut?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: ACC Feilkode 21
Tar ut kupevifta fra akvariet under vindusviskermekanismen. Altså utenfra.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Re: ACC Feilkode 21
Gikk litt raskt da jeg skrev her, men tror det er en motor som styrer ett spjell til resirkulasjonen. Når dette er defekt/sitter fast går ikke kupevifta, slik jeg har forstått det.Kristian N2215 skrev:Tar ut kupevifta fra akvariet under vindusviskermekanismen. Altså utenfra.
Så selve kupevifta er i orden håper jeg.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998