Har en Saab 900S 95 mod.
Problem:
Plutselig slutte viskerene å fungere. Etter litt fant jeg ut at dette skyldtes at sikringen var gått. Etter litt prøving og feiling har jeg funnet ut at når jeg bytter sikringen går viskerne fint igjen helt til jeg setter bilen i revers, da går sikringen umiddelbart.
Jeg antar at det må være en form for kortslutning e.l. her. Noen som vet hvor jeg bør starte å lete. Kan det være ryggelysbryteren som må skiftes, eller er det sannsynlig at feilen ligger andre steder?
(Jeg har forsøkt å ta ut pærene til ryggelysene og tåkelysene bak, men sikringen går uansett når bilen settes i revers)
Sikring - ryggelys
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Sikring - ryggelys
Flyttet til elektrisk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Sikring - ryggelys
Ikke uvanlig at man får kortslutning i selve ryggelysbryteren.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor