Stereo 06 9-5
Moderator: Moderatorer
Stereo 06 9-5
Har en 06 9-5 med Premium sound system (7 høyttalere)
Noen som vet hva som må til for å få oppgradere til prestige(med sub)?
Har meldt meg inn i klubben, men har ikke mottat faktura enda så jeg kommer meg ikke inn på faq sidene=)
Noen som vet hva som må til for å få oppgradere til prestige(med sub)?
Har meldt meg inn i klubben, men har ikke mottat faktura enda så jeg kommer meg ikke inn på faq sidene=)
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Stereo 06 9-5
Av det som er skrevet tidligere på forumet så involverer dette bytte av forsterker, ledningsnett og høyttalere, dvs, veldig dyrt!
Billigste løsning er vel å legge til en sub ved å koble til et adapter for å få linjeutganger fra høyttalersignal.
En løsning jeg vurderer koster ca 14 000, og involverer ny hovedenhet, forsterker, høyttalersett.
Litt usikker på hvordan det er på 06 og fremover...
Billigste løsning er vel å legge til en sub ved å koble til et adapter for å få linjeutganger fra høyttalersignal.
En løsning jeg vurderer koster ca 14 000, og involverer ny hovedenhet, forsterker, høyttalersett.
Litt usikker på hvordan det er på 06 og fremover...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Kikka litt i EPC, og det er ihvertfall annen radiounit på modellene med 7 kontra de med 8-9 høyttalere. Ledningsnettet ser det ikke ut til å være noen forskjell på.
Hør f.eks men SDCC.se om de kan hjelpe deg, om du må bytte selve radioen tipper jeg at det er det rimeligste alternativet.
Hør f.eks men SDCC.se om de kan hjelpe deg, om du må bytte selve radioen tipper jeg at det er det rimeligste alternativet.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
Hei
For stasjonsvogn..
Har du orginal navigasjon, trenger du ikke bytte hovedenhet.
Forsterker byttes, husk at det er forskjell på den til 4D og 5D.
Alle høytalere må selvfølgelig byttes.
Nye kabler trekkes fra forsterker til sub, kabelsko som passer i orginalt kontakthus på forsterker kjøpes hos saab.
Alle andre eksisterende kabler kan brukes i følge "WIS".
På -06 og senere må hele kledningen på høyre side i bagasjerom byttes da luke til -05 og tidliger ikke passer, eventuelt kan vel orginal luke modifiseres.
Forsterker og høytalere er uforandret fra tidenes morgen slik at komponenter fra eldre biler kan benyttes i følge "EPC".
Komplette sett selges tidvis på SDCC, har sett disse til 3-5k, søk etter AS3....
For stasjonsvogn..
Har du orginal navigasjon, trenger du ikke bytte hovedenhet.
Forsterker byttes, husk at det er forskjell på den til 4D og 5D.
Alle høytalere må selvfølgelig byttes.
Nye kabler trekkes fra forsterker til sub, kabelsko som passer i orginalt kontakthus på forsterker kjøpes hos saab.
Alle andre eksisterende kabler kan brukes i følge "WIS".
På -06 og senere må hele kledningen på høyre side i bagasjerom byttes da luke til -05 og tidliger ikke passer, eventuelt kan vel orginal luke modifiseres.
Forsterker og høytalere er uforandret fra tidenes morgen slik at komponenter fra eldre biler kan benyttes i følge "EPC".
Komplette sett selges tidvis på SDCC, har sett disse til 3-5k, søk etter AS3....
Takk for svar!
Jeg får ta kontakt med SDCC og vurdere hva jeg skal gjøre=)
Jeg får ta kontakt med SDCC og vurdere hva jeg skal gjøre=)
Jeg ser at man kan få tak i "SAAB 1DIN-RCA 4 kanal"
Ser ut til at man kobler adapteret på bak headunited og så får man ut RCA kabler med remote.
Det står " Passar de SAAB-apparater som har en DIN-kontakt på baksidan märkt "amp".
http://www.blekingebilradio.se/?categor ... _id=ba0015
Noen som har vært borti dette?
Ser ut til at man kobler adapteret på bak headunited og så får man ut RCA kabler med remote.
Det står " Passar de SAAB-apparater som har en DIN-kontakt på baksidan märkt "amp".
http://www.blekingebilradio.se/?categor ... _id=ba0015
Noen som har vært borti dette?
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ja har laget et par slike, de er til og9-3 ihvertfall, mulig også 9-5 ->2005 med AS1? Tviler på at det er til radioen din, ut med uniten og kikke på baksiden. 

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
Jaoki, har den nye AS2 som GM har laget=) Får ta ut uniten å se bak den=). Godt tips=)
Ja kan jo forsåvidt lage en slik selv bare jeg finner koblingskjema så fiker jeg det lett.
Ja kan jo forsåvidt lage en slik selv bare jeg finner koblingskjema så fiker jeg det lett.
Tok ut headuniten i dag. Det var ingen utgang bak=(