Er det noen her som har ettermontert bluetooth i saaben sin? var det vanskelig?
Har sett i en del NG 9-3'er at det er ettermontert en nokia bluetoothsak.
hvor kan jeg kjøpe bluetoothenhet? jeg har en NG9-3 2003 modell vektorutgave, og jeg antar at tlfopplegget er klargjort, men mangler vel bare bluetooth eller simkortboks?
bluetooth
Moderator: Moderatorer
Re: bluetooth
Gjort dette på 06 9-5 Vector. Det var i alle fall veldig rett fram. Handlet en Parrot CK3100 og adapterkabel fra justcarkits.co.uk. Det virker som om de vet veldig godt hva de driver med. Anbefales.
Måtte ta ut aircondition-panelet og oppbevaringshyllen under. Tilkoblingskontakten er bak stereoen. På min bil måtte du også bytte om to konnektorer på mikrofonen i taket (en skrue for å ta ned panelet + litt pirk for å bytte over konnektorene). Monterte displayet/knappesatsen på blindlokket for TelStar. Tok vel en times tid med alle dobbeltsjekker mot Wis for å sjekke at jeg gjorde tingene riktig. Det fungerer som en drøm og ser rimelig pent ut.
Vær obs på at det varierer litt med hva slags lydsystem du har etc. Noen ganger (lurer på om det er med separat forsterker) trengs en ekstra elektronisk duppeditt for at lydnivået skal bli riktig. Så oppgi til de du kjøper av nøyaktig hvilken årsmod og stereo du har.
Måtte ta ut aircondition-panelet og oppbevaringshyllen under. Tilkoblingskontakten er bak stereoen. På min bil måtte du også bytte om to konnektorer på mikrofonen i taket (en skrue for å ta ned panelet + litt pirk for å bytte over konnektorene). Monterte displayet/knappesatsen på blindlokket for TelStar. Tok vel en times tid med alle dobbeltsjekker mot Wis for å sjekke at jeg gjorde tingene riktig. Det fungerer som en drøm og ser rimelig pent ut.
Vær obs på at det varierer litt med hva slags lydsystem du har etc. Noen ganger (lurer på om det er med separat forsterker) trengs en ekstra elektronisk duppeditt for at lydnivået skal bli riktig. Så oppgi til de du kjøper av nøyaktig hvilken årsmod og stereo du har.
- Toremann
- 0.7 bar
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
takk for svar. skal sjekke ut nettsiden. Jeg har cd-veksler foran i min, så antar at det er på baksiden av denne tilkobling for bluetooth er.
Men du måtte bare installere bluetoothenheten og bilen ellers var klargjort for tlf? Jeg har en 2003 vector 93 og har aldri fått bekreftet at min er klargjort for tlf. om jeg må strekke opp microfon osv kjenner jeg at jeg får vondt i lysten
Men du måtte bare installere bluetoothenheten og bilen ellers var klargjort for tlf? Jeg har en 2003 vector 93 og har aldri fått bekreftet at min er klargjort for tlf. om jeg må strekke opp microfon osv kjenner jeg at jeg får vondt i lysten

Saab NG 9-3
Tror du må ha pilotpakke, ellers så må bilen ha vært bestilt med handsfreeforberedelse. Forberedelsen er jo ikke all verden da. Vi snakker vel egentlig kabling og mikrofon.
Svensk tråd om akkurat ditt spm.:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=276686
Svensk tråd om akkurat ditt spm.:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=276686