Neutral safety switch 9k 88
Moderator: Moderatorer
Neutral safety switch 9k 88
Min 9k 88 har innimellom startvansker. Forholdet oppstår usystematisk. Start har jeg imidlertid fått etter å ha vekslet mellom P og N gjentatte ganger. Etter å ha søkt på div. Saab sider går mistanken til reeleet som er en sikkerhet mot at bilen starter i gear (netural safety switch). Jeg har et rele liggende og lurer derfor på om noen har erfaring/tips i hvordan bytte releet.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Neutral safety switch 9k 88
Har ikke skjema forran meg her nå men så godt som alle rele'er sitter jo over hanskerommet på en 9000 så det må jo være en god plass å starte
Når man tar ut hanskerommet så har dette også en merkelapp hvor det står hva de forskjellige rele'ene går til.
Og ettersom det igjen er et ELEKTRISK spm så flyttes tråden til rett forumdel

Og ettersom det igjen er et ELEKTRISK spm så flyttes tråden til rett forumdel

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Er vel releet på plass K du er ute etter da skulle jeg tro

Hei og takk for svar.
Switch'er er muligens feilaktig kalt rele av meg siden du sier alle releer sitter samlet innenfor hanskerom.
Jeg har funnet switch'ern gjennom følgende link:
http://www.thesaabsite.com/9000/9000tra ... onauto.htm Se etter "Neutral Position Switch Auto Trans" litt ned i siden. Det er en kobberaktig plate som antagelig gir riktig strømimpuls når gearvelger er i P og N slik at bilen starter.
Jeg har lokalisert at den sitter under selve gearvelger/gearstang. Spørsmålet er fortsatt om noen har peiling på hvordan denne kan skiftes ut.
Switch'er er muligens feilaktig kalt rele av meg siden du sier alle releer sitter samlet innenfor hanskerom.
Jeg har funnet switch'ern gjennom følgende link:
http://www.thesaabsite.com/9000/9000tra ... onauto.htm Se etter "Neutral Position Switch Auto Trans" litt ned i siden. Det er en kobberaktig plate som antagelig gir riktig strømimpuls når gearvelger er i P og N slik at bilen starter.
Jeg har lokalisert at den sitter under selve gearvelger/gearstang. Spørsmålet er fortsatt om noen har peiling på hvordan denne kan skiftes ut.