Målerinstrumentene har sluttet å virke.

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Bareci
Innlegg: 1
Registrert: 30 jul 2010, 21:37

Målerinstrumentene har sluttet å virke.

Legg inn av Bareci » 30 jul 2010, 21:43

Hei.

Noen som vet hva som kan være galt med min 900 97 mod.?

Først kom det et varsel om at ABS-en min ikke fungerte (men det gjorde det). Deretter begynte instrumentet å dale ned i "nullstilling" av og til, mens de for det meste fungerte.

Nå er alt ute av funksjon, utenom den røde varseltrekanten i midten. Alle måleinstrument er nede, og alt er bare trist. Ikke en gang tripptelleren eller bensinmåleren viser.

93cab
Innlegg: 3
Registrert: 11 sep 2010, 20:07

Re: Målerinstrumentene har sluttet å virke.

Legg inn av 93cab » 18 sep 2010, 19:10

Hei
Har akkurat samme problemet på en 900 cab 1996 modell som jeg skal prøve og selge. Har sondert endel på nettet og fikk tips om at det kunne være en motstand merket R 13 på baksiden av instrumentpanelet eller dimmebryteren for speedometer lyset. Prøvde det enkleste først, (dimme bryteren) men uten hell. Jeg demonterte speedometeret , men kunne ikke finne noe galt med R 13. Fortsatt samme problemet, men når jeg slår i dashbordet med knyttneven så blinker funksjonen til igjen. Vil da tro at det er selve speedometeret som feiler, skal prøve og bytte det med ett brukt fra høggern. Forresten ganske grei jobb og ta ut speedometeret, man trenger ikke demontere rattet som enkelte hevder. Fant en grei tegning/oversikt i pdf format på thesaabsite.com
:D

Svar