Side 1 av 1

SID

Lagt inn: 07 okt 2010, 12:03
av tuva
Søkte, men fant ingen tråd inneholdende de tre bokstavene SID. Regner med at SID har vært et emne i en eller flere tråder, men jeg fant dem altså ikke. Antar det hører inn under tekninsk; hvis ikke får dere ha meg unnskyldt.
Skal hente "ny" bil nr 2 i kveld; en 2000 modell 9-3 S (Business). Valgte denne utgaven bevisst da jeg forhåpentligvis slipper trøbbel med bla turbo og oilslush + at denne bilen er kjørt av en voksen eier...
Bilen høres helt ok ut, men SIDen er selvsagt gåen (kjent problem). Sist jeg spurte om pris på skifte av SID (for endel år siden) ville Saabverkstedet ha ca kr. 7000 for jobben (dette var på en 9-5, som muligens har flere funksjoner på SIDen??)
Er dette fortsatt prisen en må regne med å betale for å skifte SID, eller er det noen verksteder (i Østlandsområdet - sørvest for Oslo) som gjør dette til en hyggeligere pris?
Det er antagelig ikke en jobb for amatørere som meg, så jeg må nok uansett sette bort jobben...
Eller må jeg reise til Sverige??

SIDen er vel ikke livsviktig for at bilen skal fungere, men gud hjelpe meg så irriterende å se på piksler som ikke virker....

Re: SID

Lagt inn: 07 okt 2010, 12:24
av Marius N1698
Døde pixler på SID kan du fikse selv, og du finner ut hvordan bare ved et lite google-søk.
Hvis det ikke frister å gjøre det selv kan du jo kontakte display-spesialisten.no :)

Re: SID

Lagt inn: 07 okt 2010, 12:43
av tuva
Takk. På denne siden var det til og med beskrevet hvordan SIDen demonteres. Prisen var heller ikke avskrekkende :D

Re: SID

Lagt inn: 24 okt 2010, 13:37
av BjAa
Kan trygt anbefale display-spesialisten.
Sendte inn min SID, super service! Og alt fungerte kjempebra :)

Jeg mener å huske jeg betalte 1600 ich, det er ikke feil! :)

Re: SID

Lagt inn: 24 okt 2010, 13:41
av Paradigm N558
Digresjon:
en 2000 modell 9-3 S (Business)
Og den har ikke vært plaget med oil sludge? :reading:

Re: SID

Lagt inn: 25 okt 2010, 21:16
av oddi N108
Paradigm N558 skrev:Digresjon:
en 2000 modell 9-3 S (Business)
Og den har ikke vært plaget med oil sludge? :reading:
Jeg har aldir hørt om Og9-3 som har vært plaget med oil sludge, til tross for at de har samme motor som 9-5... men denne har vel kanskje tilogmed ikke turbo engang? Uansett ingen grunn til at 9-3'en skal ha oilsludgeproblemer, afaik..:) Problemet på 9-5 er vel at katalysatoren varmer opp olje"badet" under bilen ellerno?

mvh oddi

Re: SID

Lagt inn: 25 okt 2010, 22:24
av Mats900R
catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger

Re: SID

Lagt inn: 26 okt 2010, 15:26
av oddi N108
Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..:)

mvh oddi

Re: SID

Lagt inn: 26 okt 2010, 16:19
av Paradigm N558
oddi N108 skrev:
Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..:)

mvh oddi
Min 01 9-3 ble plaget med det, og fikk fikset det på garantien, dette var i det herlige år 2007.
har en tråd om det her ;)

Edit: viewtopic.php?f=12&t=17881

Og sorry OP, ikke meningen å kapre tråden :)