Side 1 av 1
Kontaktstykke på tennkassetten
Lagt inn: 10 okt 2010, 21:46
av Morten S.
Da jeg hadde av tennkassetten sist gang falt store deler av kontaktstykket fra hverandre.
Fikk trikset det fast, men er neppe lurt å kjøre med det for lenge.
Hvordan er det å bytte dette? Går det å bytte bare kontakten? Eller må man bytte en større del av ledningsnettet?
Evt. noen som har noe slikt liggende?
Gjelder 2002 9-5 2.0t automat
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Lagt inn: 10 okt 2010, 22:25
av Ingvar N629
Falt den røde delen ut, eller hva mener du? Den er det nemlig bare å sette inn igjen, evt bytte dersom den er knekt.
Skal du bytte hele kontakten så er jo det fullt mulig, men det krever pinneverktøy for å flytte over pinnene fra gammel til ny kontakt. Å bytte hele motornettet er neppe billig, ledningsnett er vel noe av det dyreste du kan kjøpe til en bil.
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Lagt inn: 11 okt 2010, 03:09
av Hjelle, N6
Morten S. skrev:Da jeg hadde av tennkassetten sist gang falt store deler av kontaktstykket fra hverandre.
Fikk trikset det fast, men er neppe lurt å kjøre med det for lenge.
Hvordan er det å bytte dette? Går det å bytte bare kontakten? Eller må man bytte en større del av ledningsnettet?
Evt. noen som har noe slikt liggende?
Nytt kontakthus kostar nokre tikroningar på SAAB.
Deretter gjer som Ingvar seier, skaff pinneverktøy og flytt over stikkarane ifrå den gamle til den nye kontakta.
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Lagt inn: 11 okt 2010, 05:35
av Morten S.
Takk for tips. Det var hele det kontakhuset, den grå biten som gikk i oppløsning.
Tenkte kanskje man fikk kjøpt bare deler av et kontaktnett.
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Lagt inn: 11 okt 2010, 06:10
av Tor N12
Hjelle, N6 skrev:
Nytt kontakthus kostar nokre tikroningar på SAAB.
Trodde ikke sunnmøringer mente at 20-30 tikroninger kunne beskrives som "nokre"

Har ikke sjekket den der men i allefall så koster 2-polskontakten som passer på magnetventilen 260-70 kroner (om jeg ikke husker feil så er det + mva også)
