Monterer ledningsnett 7 polet hengerfeste på og 9-3 mod2002

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Monterer ledningsnett 7 polet hengerfeste på og 9-3 mod2002

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 01 apr 2012, 13:24

Har montert hengerfeste og driver å monterer det 7 polede ledn,nettet. Har demontert og funnet 2 stk koblinger,1 venstre side ved baklys(den har stripete ledninger) og 1 under elantenna (den har ensfargede ledninger. Men føler meg usikker på monteringsanvisningen (den er fra Meca) sier jeg skal koble en av ledningen til rød/hvit ledning men den finns ikke på noen av koblingene/pluggene/hunnkjønna. Har noen et tips til hva som er rette plugg tror selv den som er nærmest baklyset men meget usikker :wierdface: Ønsker også et raskt svar Hehe. :mrgreen:
SAAB ER BEST

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Re: Monterer ledningsnett 7 polet hengerfeste på og 9-3 mod

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 01 apr 2012, 13:31

Ola Pituetten N703 skrev:Har montert hengerfeste og driver å monterer det 7 polede ledn,nettet. Har demontert og funnet 2 stk koblinger,1 venstre side ved baklys(den har stripete ledninger) og 1 under elantenna (den har ensfargede ledninger. Men føler meg usikker på monteringsanvisningen (den er fra Meca) sier jeg skal koble en av ledningen til rød/hvit ledning men den finns ikke på noen av koblingene/pluggene/hunnkjønna. Har noen et tips til hva som er rette plugg tror selv den som er nærmest baklyset men meget usikker :wierdface: Ønsker også et raskt svar Hehe. :mrgreen:
Har times standard mecanics men hjelper meg lite !!
SAAB ER BEST

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Monterer ledningsnett 7 polet hengerfeste på og 9-3 mod

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 apr 2012, 13:48

No kjenner eg ikkje Meca sin monteringssats, men hadde du handa på SAAB (art.nr 400 112 074) hadde du fått med ei 8-polig kontakt, som hadde vore plug&play, om du har forberedelse for hengarfeste i bilen ifrå før.
Om du ser på veiledning for dette settet, på siste side ser du koplingsskjemaet for den 7-polige kontakta: http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc ... 2074se.pdf

Har du ikkje forberedelse for hengarfeste har SAAB eit ledningsnett som heiter 400 112 090. Monteringsveiledning finn du her: http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc ... 2090se.pdf der ser du kvar dei har henta straum ifrå til dei ulike kontaktene om du har tenkt å kople direkte. 258 på begge skjema er den 8-polige kontakta eg snakkar om som du kan kople til om du har forberedelse.

Reknar med du skal kunne få montert utifrå dette, lykke til :)

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

LØST Monterer ledningsnett 7 polet hengerfeste på og 9-3 mo

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 01 apr 2012, 16:01

Mission accomplished 8)
Takker for tipset Hjelle,men jeg gikk ut at i garasjen og da skjønte jeg hvor enkelt det var å montere .På tilkoblingskontakten sto alle tall fra 1-7 og på monteringsveiledningen fra meca sto det med mindre skrift tilsv tall mot farge på kabler og nå lyser det bak på hengern.Så monteringen er i orden :D .
SAAB ER BEST

Svar