Mapsensor

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Mapsensor

Legg inn av sabbus-N252 » 02 jul 2012, 07:14

Saab 9-3 99mod T5

På den orginale mapsensoren er det 3 ledninger. hvit - svart og en som er brun/?

Hva er hva? pluss / jord / signal

Mvh Tore
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Mapsensor

Legg inn av Hjelle, N6 » 02 jul 2012, 11:15

Iflg. koplingsskjema er ledningane flg:
pinne 1 er jord (svart)
pinne 2 er til Trionic boksa, pinne 22 (blå/brun ledning)
pinne 3 er også til Trionicboksa, pinne 43 (grå ledning)

Ser en i fks. dokumentasjonen til T5 suite ser en at pinne 22 i T5 boksa er spenning inn, medan 43 er spenning ut. Men hadde kanskje ikkje tatt det for god fisk, sidan fargane på kablane i T5 suite ikkje stemmer overeins med det som er anvist i verkstedhandboka. Men er jo ikkje værre enn at du måler deg fram...

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Re: Mapsensor

Legg inn av sabbus-N252 » 02 jul 2012, 14:10

Takk for svar!

Er i ferd med å bytte til en 3bars mapsensor og må spleise sammen ledningene riktig:)

på veiledninga som følgte med den nye mapsensoren, stod det at svart= jord, rød var "signal" og gul= +
Dette er jo også en GM mapsensor, så regner nesten med at det er samme koblingsrekkefølge på terminalen på kontaktene...?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Mapsensor

Legg inn av Ingvar N629 » 02 jul 2012, 14:29

Det bør jo være likt, men det er ikke sikkert. Da jeg koblet T5 på en og900 her så fant jeg en koblingsanvisning til en GM-mapsensor på nettet, da det ikke er nummererte pinner på MAP-sensoren, og verkstedbokas koblingsskjema kun henviser til pinnenummer. Dette viste seg å ikke stemme, så vil anbefale at du måler hver ledning og kobler det etter skjemaet du fikk med MAP-sensoren.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar