Side 1 av 1

Mapsensor

Lagt inn: 02 jul 2012, 07:14
av sabbus-N252
Saab 9-3 99mod T5

På den orginale mapsensoren er det 3 ledninger. hvit - svart og en som er brun/?

Hva er hva? pluss / jord / signal

Mvh Tore

Re: Mapsensor

Lagt inn: 02 jul 2012, 11:15
av Hjelle, N6
Iflg. koplingsskjema er ledningane flg:
pinne 1 er jord (svart)
pinne 2 er til Trionic boksa, pinne 22 (blå/brun ledning)
pinne 3 er også til Trionicboksa, pinne 43 (grå ledning)

Ser en i fks. dokumentasjonen til T5 suite ser en at pinne 22 i T5 boksa er spenning inn, medan 43 er spenning ut. Men hadde kanskje ikkje tatt det for god fisk, sidan fargane på kablane i T5 suite ikkje stemmer overeins med det som er anvist i verkstedhandboka. Men er jo ikkje værre enn at du måler deg fram...

Re: Mapsensor

Lagt inn: 02 jul 2012, 14:10
av sabbus-N252
Takk for svar!

Er i ferd med å bytte til en 3bars mapsensor og må spleise sammen ledningene riktig:)

på veiledninga som følgte med den nye mapsensoren, stod det at svart= jord, rød var "signal" og gul= +
Dette er jo også en GM mapsensor, så regner nesten med at det er samme koblingsrekkefølge på terminalen på kontaktene...?

Re: Mapsensor

Lagt inn: 02 jul 2012, 14:29
av Ingvar N629
Det bør jo være likt, men det er ikke sikkert. Da jeg koblet T5 på en og900 her så fant jeg en koblingsanvisning til en GM-mapsensor på nettet, da det ikke er nummererte pinner på MAP-sensoren, og verkstedbokas koblingsskjema kun henviser til pinnenummer. Dette viste seg å ikke stemme, så vil anbefale at du måler hver ledning og kobler det etter skjemaet du fikk med MAP-sensoren.