Hei! Har i dag AS2 original anlegg i min 9-5 hvor jeg har lagt opp mulighet til aux. Det eneste jeg savner er litt trøkk. Etter å ha tenkt på flere ting har jeg vurdert å bytte ut basselementene i dørene foran til noen bedre som enkleste løsning. Men da er spørsmålet hvor mye den originale forsterkeren klarer å dra, og hvor mye det kan hjelpe. Ettersom jeg skal ha forstått er det små muligheter for å bytte forsterker eller koble opp en til hvis jeg skal bruke original spiller.. Det er også litt synd å ikke ha noen elementer i 6x9 plassene bak som i AS3, men det er vel ikke så mye jeg får gjort med det når jeg har den originale forsterkeren.
Noen som har erfaring med å "forbedre" det originale anlegget?
Lydanlegg 9-5 98'mod
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Navn: Mathias
- Bil: Saab 9-5 2.3T MY08
- Sted: Sandefjord
Re: Lydanlegg 9-5 98'mod
Mine høyttalere var ganske morkne i membranen da jeg kjøpte min 9-5, så var en hastetur innom Biltema og kjøpte DISSE
Har de fremdeles den dag i dag, da de fungerer reeelativt bra.
Er også mulighet for å koble til en ekstern (ekstra) forsterker og sette inn ny spiller, dette tar litt tid, da en må knote med en masse ledninger.
HER kan du finne masse nyttig, bl.a koblingsskjemaer for både spiller og forsterker.
Dersom du skal legge opp en ekstra forsterker, må du ha en SLIK EN!
Har de fremdeles den dag i dag, da de fungerer reeelativt bra.
Er også mulighet for å koble til en ekstern (ekstra) forsterker og sette inn ny spiller, dette tar litt tid, da en må knote med en masse ledninger.
HER kan du finne masse nyttig, bl.a koblingsskjemaer for både spiller og forsterker.
Dersom du skal legge opp en ekstra forsterker, må du ha en SLIK EN!
- Saab 9-5 '98
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Lydanlegg 9-5 98'mod
Har du AS2 så er det enkelt å oppgradere til AS3, dersom du får ta i et sett med høyttalere og forsterker. Forsterker til AS3 passer rett på kontakta til AS2, eneste du må gjøre er å legge opp kabler til de ekstra høyttalerne. Spilleren er lik på AS2 og 3. Jeg har byttet fra AS2 til AS3 i min, blir definitivt bedre lyd og mere trykk, men det er klart at det kan fortsatt bli bedre. Om AS3 er tilstrekkelig kommer an på hva du er vant til og hvilke krav du har.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan