Hvordan skjøte varmetråd i sete?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Hvordan skjøte varmetråd i sete?

Legg inn av Kristian N2215 » 02 des 2012, 16:04

Har et forsete i min 9-5 som ikke varmer lenger. Kommer frem til at det må være brudd i varmetråden. Hva er beste måten å skjøte dette på? Hørt at noen lodder det, men vil det holde med tanke på at varmetråden blir ganske varm og kanskje smelter loddetinnet? Har vurdert kabelsko-skjøt, men det vil vel føre til en klump i setet, som hverken er fin og se på eller god å sitte på?

En annen ting... Brudd i 2 varmetråder i bakruta, kan dette fikses på noen måte?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: Hvordan skjøte varmetråd i sete?

Legg inn av 99Turbo » 02 des 2012, 17:42

Lodde er tingen i setet, funker fint og hvis tråen blir så varm at tinnet smelter så har ikke du rumpa i det setet for å si det sånn :lol: Varmetråen i setevarmen blir ikke i nærheten av smeltetempraturen av tinnet så det er ingen fare. For bakruta finns det "maling" som kan strykes på, men om det funker 100 vet jeg ikke. Men ser ingen annen måte å fikse det på, kan ikke loddes på noen måte så noe må limes eller males over bruddet.

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Hvordan skjøte varmetråd i sete?

Legg inn av Kristian N2215 » 02 des 2012, 18:06

99Turbo skrev:Lodde er tingen i setet, funker fint og hvis tråen blir så varm at tinnet smelter så har ikke du rumpa i det setet for å si det sånn :lol: Varmetråen i setevarmen blir ikke i nærheten av smeltetempraturen av tinnet så det er ingen fare. For bakruta finns det "maling" som kan strykes på, men om det funker 100 vet jeg ikke. Men ser ingen annen måte å fikse det på, kan ikke loddes på noen måte så noe må limes eller males over bruddet.
Takk for svar. Ser nå at loddetinn smelter først ved 300 grader, og da har du rett i at jeg ikke hadde sitti i det setet :worship:
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Svar